حمله روحانی به باند رقیب در مشهد

گزارش ایسنا از سخنان و حملات انتخاباتی روحانی علیه باند رقیبش در مشهد

به گزارش ایسنا روحانی با تاکید بر اینکه ما با کسی دعوا و نزاع نداریم، اظهار کرد: مرتبا به من گزارش می‌شود که در استان های مختلف برخی عکس‌های من را پاره کردند . در این راستا من دو خواهش دارم ؛ یکی اینکه نرخ دستمزد این چاقوکش‌ها را بالا نبرند؛ چرا که آن‌ها پس از دستگیری اعتراف کرده اند که برای کار خود به ازای هر ساعت یک میلیون تومان دریافت کرده اند.

با مخاطب قرار دادن رقبای انتخاباتی خود گفت:‌ شما که می خواهید کشور را اداره کنید، اول بگویید مشهد را چگونه اداره کرده‌اید؟ مشهد که در دست شما بود و امروز نیز در دست شماست؛ شما که با مردم و جوانان مشهد مشکل داشتید، چرا با فردوسی نیز مشکل پیدا کرده و اشعار او را پاک کرده‌اید؟

روحانی ادامه داد:  به مردم مشهد گفتید اگر هنر می خواهید از مشهد بیرون بروید. حال می خواهید ایران را بگیرید و به مردم بگویید از کشور بروید بیرون؟

وی تصریح کرد: آن‌ها فکر می‌کنند اختیار استان خراسان در اختیار آن‌ها است اما نمی دانند که اختیار کل کشوردر دست مردم است و همه مسئولین باید نوکر ملت ایران باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه در هر شهر یک رهبر نمی خواهیم ، گفت: ما یک دولت، یک رهبر و یک قانون اساسی داریم و در هر شهر رهبر نمی خواهیم.

روحانی با انتقاد از برخی سیاست ها در مشهد افزود:‌ شما که  منابع مالی و نهادهای مشهد را در اختیار خود در آورده اید، برای حاشیه مشهد چه کرده اید؟

 

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند روحانی با سپاه و بسیج عزیز مشکلی دارد، تصریح کرد: من سپاهی ها و بسیجی ها را بیشتر از فرماندهانشان دوست دارم. من از سال 59 در کنار سپاه و بسیج بوده ام اما فقط یک خواهش دارم از این دو نهاد. ما سپاه و بسیج را می خواهیم و آن‌ها مسئول امنیت کشور هستند و دستشان را نیز می بوسیم ،اما هر کسی باید سرجای خود و مسئول کار خود باشد.از  سپاه و بسیج تقاضا می‌کنم که وصیت نامه امام  را اجرا کنند .

امام  فرمودند که قوای مسلح اعم از نظامی، انتظامی، پاسدار ، بسیجی و … مطلقا درهیچ حزب و گروهی وارد نشوند و خود را از بازی های سیاسی دور نگه دارند.روحانی با بیان اینکه ما مخلص آن‌ها ( سپاه و بسیج ) هستیم، ادامه داد: ما فقط خواستار اجرای وصیت امام  از سوی سپاه و بسیج هستیم.

ویهمچنین با بیان اینکه ما نمی گوییم که قوه قضاییه نباشد ، خاطر نشان کرد: قوه قضاییه یکی از قوای مهم کشور است و ما می گوییم که این قوه باید بر اساس قانون اساسی عمل کند.

وی  با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید زیرنظر سه قوه قرار داشته باشد گفت:‌ ما نمی گوییم که صدا و سیما نباشد چرا که امروز صدا و سیما هست و به لطف خدا هر روز تعداد کانال های آن نیز بیشتر می شود. ما فقط یک تقاضا داریم و می گوییم که صدا و سیما بر اساس قانون اساسی عمل کند.بر اساس قانون این رسانه باید زیر نظر سه قوه قرار بگیرد.

 

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …