حمله موشکی روسیه به شهری در مرکز اوکراین دستکم «۲۰ کشته» برجای گذاشت

مقامات دولت اوکراین گفتند در حمله موشکی روسیه به شهر وینیتسیا واقع در مناطق مرکزی این کشور دستکم ۲۰ غیرنظامی کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شده‌اند.

ارتش اوکراین گفت در این حمله سه موشک کروز از مدل کالیبر که از یک زیردریایی در آب‌های دریای سیاه شلیک شده بودند به شهر وینیستسیا واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی کی‌یف اصابت کرد و پدافند ضدهوایی اوکراین توانست دو موشک دیگر را رهگیری و منهدم کند.

در تصاویر و ویدئوهایی که از محل اصابت موشک در این شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است می‌توان دود سیاهی را که از یک ساختمان بلند برخاسته است مشاهده کرد. این مرگبارترین حمله به اهداف غیرنظامی از زمان شروع تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در پنجم اسفند پارسال است.

به گفته مقامات اوکراینی، حداقل سه کودک در این حمله کشته شده‌اند. در تصاویری که از محل اصابت موشک‌ها منتشر شده است می‌توان یک کالسکه واژگون شده در پیاده‌رو و جسدی را در کنار آن دید که روی آن پوشانده شده است. تعداد زیادی از خودروهایی که منهدم شده‌اند و آواری که از این ساختمان فرو ریخته است در تصاویر دیگر به چشم می‌خورند.پلیس شهر وینیتسیا در اولین اطلاعیه خود گفت حدود ۵۰ نفر به شدت مجروح و حداقل ۱۵ نفر دیگر مفقود شده‌اند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …