حکومت می گوید:”آوار برداری برج متروپل نهایی میشود”. هنوز دهها نفر زیر آوار و مفقود هستند

 ایرنا بخ نقل از صادق خلیلیان، استاندار خورستان نوشته عملیات آواربرداری این برج که دوم خرداد فرو ریخت، به ۹۰ درصد رسیده، اما همچنان هنگام آواربرداری ممکن است اجزایی از پیکر جان‌باختگان از زیر آوار خارج شود.

احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: «افرادی اعلام کردند که عزیزان‌شان زیر آوار هستند، لذا ممکن است هنوز هم چند نفری زیر آوار باشند.»

استاندار خوزستان گفته باقی‌مانده ساختمان متروپل «به‌شدت لرزان و ناپایدار» است، افزود: «مختصصان تأکید دارند که یا پایدار شود یا به صورت تخریب از بالا و به‌صورت طبقه به طبقه سبک شود تا به طبقه پایین برسیم.»

در همین حال رضا کلانتریان رئیس کانون مهندسین جوش ایران به ایسنا گفت: «حتی کارگران متروپل متوجه ضعف‌های اساسی در این ساختمان شده بودند، اما این حجم از بی‌توجهی به هشدارها عجیب است.»

لازم به توضیح است برج متروپل آبادان در دوم خرداد فروریخت. بر اساس گزارشات حکومتی تا کنون ٣٩ نفر کشته و همین تعداد نیز زخمی شده اند. در همین حال برخی گزارشات حاکی از زیر آوار ماندن دهها نفر و مفقود شدن تعداد دیگری هست. در هفته گذشته در اعتراض به این فاجعه در چندین شهر استان خوزستان اعتراضات گسترده ضد حکومتی برپا شد. فضا و جو شهرهای خوزستان بشدت امنیتی است.

اینرا هم بخوانید

چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد

شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطارهای پرسرعت …