خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۶۶:ادامه تجمعات و اعتراضات در هفتاد و سومین روز انقلاب

آتش زدن نمادهای حکومت و پایگاههای بسیج به یکی از اشکال تعرض هر روزه مردم به حکومت تبدیل شده است.  امروز در دهدشت در روستای الگن، در قلعه حسن خان در تهران و در رشت جوانان یک پایگاه بسیج را آتش زدند. همچنین در بندر عباس و یزد جوانان به خیابان آمده و بنر  خامنه ای را به آتش کشیدند. از سوی دیگر مثل شب های گذشته در خیابانهای مختلف تهران از جمله در حبیب اللهی طرشت، ستارخان مردم شعار مرگ بر دیکتاتور سردادند.

بنا بر خبرها فضای شهرهای استان کردستان و  سیستان و بلوچستان شدیدا امنیتی است. در بوکان نیروهای سرکوب در سطح شهر به حرکت در آمده و مانور دادند. در خیابان  طالقانی ایرانشهر نیز نیروی امنیتی بسیاری مستقر است. اما اعتراضات و تجمعات همچنان وسیعا جریان دارد. در سنندج دانش آموزان هنرستان به خیابان آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و دانشجویان دانشگاه این شهر مثل روزهای قبل همراه با استادان خود تجمع داشتند و در این تجمع بیانیه اعتراضی اساتید قرائت شد و شعارهای ضد حکومتی سرداده شد.

جمعی از معلمان در مهاباد در حمایت از اسکندر لطفی، معلم زندانی و وریا غفوری از بازداشت شدگان اخیر بیانیه ای دادند. معلمان در بیانیه خود مینویسند:”کشتن، حبس و ضرب و شتم، نه اراده های شیفتهٔ آزادی را سست کرده و نه از بزرگی انسان های شرافتمند کاسته است”. این معلمان در بیانیه خود خواستار آزادی بدون قید و شرط معلمان و معترضان و حق خواهان محبوس در زندان شده و ضرب و شتم اسکندر لطفی سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را شدیدا محکوم کرده اند. آنها همچنین از باوان دختر فرشته احمدی که به دست جانیان اسلامی به قتل رسید دلجویی کرده و وریا غفوری را که در زندان بسر میبرد بعنوان معلم افتخاری شهر مهاباد اعلام کردند.

خبر دیگر اینکه امروز ششم آذرماه دادگاه تجدید نظر جمهوری اسلامی حکم پنج سال حبس برای جعفر ابراهیمی معلم زندانی را تایید کرد. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ضمن اعلام این خبر صدور این حکم برای جعفر ابراهیمی را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری وی، دانش آموزان زندانی و دیگر معلمان دربند شد. این شورا قبلا نیز در اعتراض به سرکوبگرانی های حکومت دو روز بیست و نهم و سی ام آبان را فراخوان به اعتصاب سراسری داد و در سوم آذر از اعتصابات و اعتراضات سراسری در  اعتراض به سرکوبگری های حکومت در کردستان اعلام پشتیبانی نمود.  زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۱، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …