در باره پرونده زنجانی

امیر خجسته رییس “فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی” و نمانیده مجلس رژیم  :برخی از عوامل پشت پرده پرونده بابک زنجانی شناسایی شده اند/ بابک زنجانی سرسخت است/ منتظر خبر های خوب از پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان باشید.

خجسته در خصوص چرایی عدم معرفی عوامل پشت پرده در پرونده فساد نفتی، تاکید کرد: بابک زنجانی آدم سرسختی است اما عوامل پشت پرده مشخص شده و برخی نیز در حال مشخص شدن است. دستگاههای نظارتی خوب ورود پیدا کرده و وقوه قضاییه هم خوب جلو می رود.

حکم اعدام بابک زنجانی به وی ابلاغ شده و یک ماه پیش نیز یکی از همدستان او دستگیر شد اما بازگشت پولهای به غارت رفته بیت المال در پرونده فساد بزرگ نفتی هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 اینکه در پرونده بابک زنجانی یک نفر دستگیر شود یا ده نفر برای مردم ما جواب نیست. مردم به دنبال این هستند که سرمایه بابک زنجانی در خارج از کشور و در داخل کشور سریعا تعیین تکلیف شود. ما از دستگاههای نظارتی و قوه قضاییه جواب می خواهیم.
وی تصریح کرد: باید هرچه سریعتر سرمایه های بابک زنجانی تعیین تکلیف شود و اگر اعدام هم شود این اموال همچنان به نام او است. سرمایه ملت باید به ملت برگردانده شود. بابک زنجانی پولهای کلان در ترکیه و آذربایجان دارد و در جاهای متعدد سرمایه گذاری کرده و ما به دنبال برگرداندن سرمایه هستیم.
دولت و دستگاه های نظارتی و قوه قضاییه باید اقدامات قانونی را انجام دهند تا وجوه را برگردانند. بابک زنجانی می گوید من را ببرید به آن کشور تا هماهنگ کنم و پول ها را برگردانم اما به او اعتمادی نیست. برای ما اعدام شدن و یا نشدن بابک زنجانی مهم نیست؛ مهم بازگرداندن وجوه است و بعد از آن حکمش اجرا شود.
خجسته در خصوص اقدامات انجام شده برای بازگرداندن وجوه، گفت: یکسری اقدامات برای بازگرداندن وجوه انجام شده و ابلاغ حکم اعدام بابک زنجانی برای فشار است اما برای ما مهم این است که پولهای غارت شده از بیت المال برگردانده شود و عواملی که با ایشان همکاری داشتند را معرفی کند.
وی در خصوص چرایی عدم معرفی عوامل پشت پرده در پرونده فساد نفتی، تاکید کرد: بابک زنجانی آدم سرسختی است اما عوامل پشت پرده مشخص شده و برخی نیز در حال مشخص شدن است. دستگاههای نظارتی خوب ورود پیدا کرده وقوه قضاییه هم خوب جلو می رود.
وی همچنین در خصوص پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهارداشت: آنچه برای ما مهم است اینکه مانند بانک دی و بنیاد شهید وجوه برگردانده شود. ما  به جد به دنبال آن هستیم که قریب به 12 هزار میلیارد برگردانده شود.
خجسته ادامه داد: برخورد دستگاههای نظارتی تاکنون خوب بوده و قوه قضاییه به خوبی ورود پیدا کرده و چند نفر از سران 30 نفری که از متخلفان اصلی پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان هستند دستگیر شده اند و همین امر موجب فشاری برای برگرداندن پولها است. فشار قوه قضاییه، پیگیری دستگاه نظارتی و پیگیری ما در مجلس جواب می دهد و باید منتظر خبرهای خوب در آینده بود.اعتماد آنلاین

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …