در سه استان جنوبی قیمت سیلندر گاز نزدیک۱۰ برابر شده است 

وب سایت حکومتی آفتاب نیوز:در روز‌های اخیر صف‌های طولانی متقاضیان دریافت سیلندر‌های گاز مایع صف‌های در شهر‌های مختلف استان هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان، فارس و … تشکیل شده است. کمبود و گرانی گاز در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر و کرمان ادامه دارد.نرخ هر کپسول گاز مایع به صورت یارانه‌ای ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است، همین کپسول در بازار آزاد با نرخ ۳۵۵ هزار تومان با کپسول خالی تعویض می‌شود.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان اعلام کرد که خانوار‌های این استان برای برخوردار شدن از گاز مایع یارانه‌ای باید در سامانه‌ای به نام سدف ثبت نام کنند، به گزارش منابع محلی، فرایند ثبت نام در این سامانه و مشخص نبودن سرپرست خانوار در برخی موارد، مشکلات مختلفی ایجاد کرده است. بخشی از خانواده‌ها که فاقد کد پستی هستند نتوانسته اند در این سامانه ثبت نام کنند، به ویژه کپرنشینان در شهر‌های مانند بندر لنگه و جاسک با این چالش مواجه شده اند.

همچنین برخی اهالی استان می گویندکه این سامانه با قطعی‌های مکرر مواجه است و بعضاً کد نیز پیامک نمی‌شود. برخی افرادی که فرایند ثبت نام را نیز تکمیل کرده اند به دلیل عدم اعلام به مرکز پخش ناچار هستند که گاز را از بازار آزاد تهیه نماییند.شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قیمت هر سیلندر گاز مایع یارانه‌ای را بسته به وزن آن از ۶۱ هزار تومان تا ۱۳۶ هزار تومان تعیین کرده است، با این همه گاز غیر یارانه‌ای با چندبرابر این قیمت در بازار آزاد عرضه می‌شود.از وب سایت حکومتی آفتاب نیوز

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …