در کنار مردم فلسطین و اسرائیل، علیه جنگ و بانیان آن!

در کنار مردم فلسطین و اسرائیل، علیه جنگ و بانیان آن! – حمید تقوائی

ریشه جنگ خونینی که میان دولت اسرائیل و نیروهای اسلامی در گرفته مساله دیرینه آوارگان فلسطینی و پایمال کردن ابتدائی ترین حقوق آنان از جانب دولت اسرائیل است. اما تراژدی اینجاست که مردم فلسطین در این جنگ نمایندگی نمیشوند.

در یک سوی جنگ حماس، حزب الله و جمهوری اسلامی، یعنی نیروهای فوق ارتجاعی و ضد انسانی قرار دارند که از درد و رنج مردم فلسطین برای حفظ موقعیت و ثروت و سلطه خود سرمایه سیاسی ساخته اند. دولت نتانیاهو نیز نماینده مردم اسرائیل نیست. برای او جنگ مائده آسمانی است تا هم اعتراضات رو به اوج مردم اسرائیل را خفه کند و هم مجوزی برای حمله افسار گسیخته به حماس و مردم فلسطین داشته باشد. امر حماس و دولت اسرائیل هر دو تقویت موقعیت خود در قدرت است و بس.

مردم جهان باید در برابر این جنگ ضد مردمی با تمام قوا بایستند و خواهان قطع فوری آن شوند. در این میان مردم ایران نقش ویژه ای دارند. هم از این نظر که جمهوری اسلامی یک پای مهم این جنگ و در واقع بر افروزنده آتش این جنگ خانمانسوز است، و هم از این لحاظ که تلاش میکند از آن چماقی برای منحرف کردن اذهان از جنایات خود علیه مردم ایران و عقب راندن انقلاب زن زندگی آزادی، انقلابی که او را در سراشیب سقوط قرار داده است، بسازد. ازینرو انقلاب ما میتواند نقش موثری در مبارزه برای قطع فوری این جنگ و علیه بانیان آن داشته باشد. نباید اجازه بدهیم با تبلیغات توخالی و نخ نما شده در حمایت از مردم فلسطین و با اسرائیل ستیزی انقلاب ما را عقب برانند و حتی تپش آنرا کند کنند. دوست واقعی و نیروی واقعی حمایت از مردم فلسطین و همچنین مردم اسرائیل، مردم بپاخاسته ایران و انقلاب زن زندگی آزادی است. این انقلاب است که با پیشروی و پیروزی خود میتواند سر مار اسلام سیاسی را بکوبد و منطقه را از شر تخاصم و جنگهای خانمانسوز بین نیروهای اسلامی و فاشیستی و قومی  در اسرائیل و در نوار غزه و در منطقه رها سازد.

در این میان نیروهای اپوزیسیون راست و سلطنت طلب جنگ را دستاویزی برای تشدید تبلیغات راسیستی و عربستیزی و فلسطینی ستیزی ساخته اند. بر جنایات دولت اسرائیل چشم می بندند و جنایات حماس را بپای مردم فلسطین می نویسند. اما نتانیاهو همانقدر مردم اسرائیل، و حماس همانقدر مردم فلسطین را نمایندگی میکند که جمهوری اسلامی  مردم ایران را! راسیسم ایرانی نیز در کنار راسیسم مذهبی و قومی اسلامیون و دولت اسرائیل، تماما در مقابل مردم ایران و منطقه قرار میگیرد و باید افشا و رسوا شود.

ما مردم ایران با شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر خامنه ای جنگ افروز و با خواست قطع فوری جنگ میتوانیم یک سنگر مهم مردم متمدن جهان علیه جنگ و بانیان فوق ارتجاعی آن باشیم.

اینرا هم بخوانید

چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد

شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطارهای پرسرعت …