دعوای باند های حکومتی:پاسخ روحانی به “شبهه افکنی در اقتصاد مقاومتی”! پاسخ به جنتی

چند روز پیش جنتی روحانی را متهم کرد که “اقتصاد مقاومتی” را اجرا نکرده. امروز روحانی پاسخی به وی داده است. ایرنا در این مورد تیتر زده :پاسخ قاطع روحانی به شبهه افکنی در اقتصاد مقاومتی. جنگ و دعوای باندهای دزدان حکومت آدمکشان و قاتلان بالا گرفته است. افشاگریها ادامه دارد. پاسخ روحانی به جنتی برگرفته از ایرنا ضمیمه است. روزنه

 

متن گزارش ایرنا از سخنان  روحانی در “کنگره بین المللی بزرگداشت روز  کشته شدگان حکومت” در مشهد

روحانی ایجاد شبهه در کارنامه دولت برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی و آینده تلاش ها در این زمینه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ما قطعا پیروز اقتصاد مقاومتی هستیم چرا که یک ملت بزرگ، دولت کارآمد و رهبری فرهیخته و آگاه داریم که هدایتگری می‌کنند ، مردم در صحنه هستند و دولت نیز به وظیفه خود عمل می‌کند.
سخنان امروز روحانی در مشهد را می توان تکریم فرهنگ شهادت و دفاع رییس دولت یازدهم در برابر هجمه هایی دانست که کارنامه عملگرایانه و رویکرد ارزش محور این دولت را هدف قرار داده است.
وی با بیانی دقیق از مختصات تهدیدهای امروزیِ پیش روی کشور در سطح منطقه و بین الملل، از ضرورت معطوف داشتن توان واقعی کشور به عرصه های نوین و اصلی تقابل یا رقابت جهانی سخن گفت و آمادگی عملی در این زمینه را منوط به قوام اراده در کنار تجهیز قوا دانست.
همچنان که اشاره شد، یکی از مهمترین اقداماتی که می توان آن را تجلی اراده مردم و مسوولان برای سد راه تهدیدات پیش روی کشور دانست، پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی است؛ اقدامی که به دور از غوغاسالاری مسوولان در دستورکار دولت یازدهم قرار داشته و موید آن شاخص های موجود و واقعیات انکارناپذیر کشور است.
دولت یازدهم همچنان که با وجود کارنامه چشمگیر توسعه توان دفاعی آماج اتهام عقب نشینی در برابر دشمنان و مسامحه در برابر تهدیدات امنیتی بوده، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را اولویت خود قرار داده و با وجود نمره قبولی در این زمینه هدف شبهه افکنی و تخریب قرار گرفته است.
یادآوری سال های دشوار کشور در اوایل دهه 90 و مقایسه آن با وضعیت کنونی مولفه های مقاوم سازی اقتصاد کشور در سه سال و نیم گذشته را به تصویر می کشد؛ زمانی که هراس از تحریم کالاهای راهبردی چون بنزین مسوولان وقت را به سوی چاره جویی های نیم بند و ناکارآمد سوق می داد و اکنون کشور در آستانه قرار گرفتن در صف صادرکنندگان این کالا قرار دارد.
دولت یازدهم همچنین توانست به سرعت در مسیر کاهش وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت گام بردارد تا جایی که رییس جمهوری از کاهش میزان وابستگی بودجه امسال به درآمدهای نفتی تا 25 درصد خبر داد.
تحول در وضعیت روابط خارجی ایران و شکستن الگوی روابط محدود با چند کشور، سبب شد تا در فضای پسابرجام شاهد ایجاد رقابتی بین المللی بر سر همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران باشیم. به رغم گسترش روابط خارجی، میزان واردات کالاهای مصرفی و غیرضروری در دولت یازدهم کاهش یافت. این کاهش واردات در زمینه کالاهای اساسی چشمگیرتر بود. به عنوان مثال در سال 93 به میزان 2 میلیارد و 420 میلیون دلار کالای استراتژیک گندم به کشورمان وارد شده که این میزان در سال 94 به 862 میلیون دلار و در هفت ماهه نخست سال 95 به 280 میلیون دلار رسید.
توجه دولت به استحصال منابع ملی در عرصه پررقابت منطقه ای یکی دیگر از جنبه های مقاوم سازی اقتصاد بود که در حوزه هایی چون توسعه میدان های نفتی و گازی نمود یافت. دولت یازدهم به رغم ورود سیل متقاضیان به بازار کار با تولید سالانه 700 هزار شغل درخشانترین کارنامه اشتغالزایی را به ثبت رساند و کوشید از ظرفیت هایی ملی چون شرکت های دانش بنیان برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی بهره جوید.
فرهنگ سازی در جهت استفاده از کالاهای داخلی در کنار اقدام عملی و مبنایی برای رشد صنایع ملی دیگر گام مهم دولت یازدهم است که در سازوکارهای کسب فناوری های نوین در قراردادهای خارجی و تسهیلات نظام بانکی می توان آن را به چشم دید.
آنچه گفته شد در کنار دهها اقدام اساسی دولت برای مقاوم سازی اقتصاد و نیز آمار و ارقام موجود نشان می دهد دولت یازدهم به دور از هرگونه هیاهوگری یا حتی تبلیغات اراده خود را برای مقاوم سازی کشور در برابر تهدیدات و چالش های موجود به ویژه در عرصه اقتصادی استوار ساخته و طرحی را درانداخته که به رغم شبهه افکنی های کنونی نتیجه آن محققا در آینده نزدیک عیان خواهد شد.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …