رویترز: بیمه کامل محموله‌های نفتی ایران ‘از سر گرفته می‌شود’

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های ژاپنی و بریتانیایی که نامشان ذکر نشده گزارش داده است شرکت‌های بین‌المللی از ماه آینده میلادی بیمه محموله‌های نفتی ایران را “تقریبا به طور کامل” تحت پوشش قرار خواهند داد.

به گفته آنها، اقدامات جدید بر اساس توافقی است که شرکت‌های بیمه آمریکایی در آن مشارکتی ندارند.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران باعث شده بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی رغبتی به “بیمه مجدد” محموله‌های ایرانی نداشته باشند و این به نوبه خود تعداد کارگزارانی را که محموله های ایرانی را پوشش می‌دادند کاهش داده بود.

اما با تسهیلات جدید، شرکت‌های “بیمه اتکایی” می‌توانند بدون دخالت دادن مستقیم شرکت‌های آمریکایی محموله های ایرانی را بیمه کنند.

در مبادلات عمده بین‌المللی، از جمله در زمینه بیمه نفتکش‌ها، شرکت‌های بیمه ابتدایی، مورد بیمه شده را نزد موسسات بزرگتر، بیمه مجدد می‌کنند.

ارائه این پوشش بیمه برای ایران که در دوران پس از توافق هسته‌ای، به دنبال افزایش صادرات نفت است یک مزیت بزرگ محسوب میشود.

خبر تسهیلات جدید بیمه‌گران بین‌المللی برای محموله‌های ایرانی در حالی اعلام شده که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران هم از افزایش بی‌سابقه صادارت نفت این کشور در یک سال گذشته خبر داده بود.

اندرو باردوت، یکی از مدیران “گروه بین‌المللی بیمه و خسارت” به خبرگزاری رویترز در لندن گفته است: “در برنامه بیمه مجدد سال ۲۰۱۷ هیچ شرکت آمریکایی حضور نخواهد داشت.”این برنامه قرار است از حدود یک ماه دیگر در بیستم فوریه اجرایی شود.بی بی سی

 

 

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …