زنانی که فردا را می سازند

۱۷ اسفند برابر با ۸ مارس، روز جهانی زن است. به این مناسبت من هم می خواهم چیزی بگویم و کاری کنم.

در دنیایی زندگی میکنیم که زن بودن یا جرم بوده یا همچنان جرم است. در زمان های قدیم زن یا جزو غنیمت جنگی، یا وسیله ای برای زاد و ولد، یا کنیزی، بیش نبود.

با دنیای نوین، زندگی برای زنان هم آسان تر شد. نه اینکه راحتر و آسوده تر، اما بهتر از قبل شد. زنان با مبارزاتشان توانستند حق انتخاب بدست آورند، حق حرف زدن، حق تحصیل و حقوق دیگر بدست آورند. بله بدست آوردند. یعنی جنگیدند و حق خود را تحمیل کردند.

امروز میخواهم روز جهانیمان را به تمام زنانی که سرسختانه جنگیدند، تا امروز ما آزادتر بیندیشیم و آزاد تر راه برویم و حقوق خود را بهتر بشناسیم، تبریک بگویم.

میخواهم به زنان تمام سرزمین هایی که همچنان برای حقوق اولیه انسان و انسانیت میجنگند و روزهای طلایی عمرشان را در گوشه سلولی میگذرانند، یا در حبس خانگی خانواده هایی که خود را مالک آنها میدانند و برچسب ناموس را بر پیشانی شان کوبیده اند و هزاران معضل دیگری که دارند، هزاران برابر بیشتر تبریک بگویم تا بدانند آنها نماد قدرت هستند.

روز جهانی زن به تمام مبارزان تاریخ و تمام زنانی که برای ساختن یک دنیای آزاد و برابر تلاش کرده اند و در یاد ما ثبت شده اند، مبارک باد.

مندرج در ژورنال شماره ۵۲

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …