سازمان ملل: در بیرون راندن مردم رفح همکاری نخواهیم کرد

سازمان ملل متحد در پاسخ به درخواست اسرائيل برای کمک به تخلیه غیرنظامیان شهر رفح گفت که در کوچاندن آن‌ها “شریک نخواهد شد”.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در این رابطه گفت: «هر اتفاقی که در بخش جنوبی منطقه در مرز با مصر بیافتد باید با حفاظت کامل از جان غیرنظامیان انجام شود. ما در بیرون راندن مردم شرکت نخواهیم کرد.»

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین در مورد اینکه آیا مناطق امنی در دیگر مناطق نوار غزه وجود دارد یا خیر گفت، علاوه بر این که در آنجا اسکان کافی وجود ندارد، “نمی‌توان مردم را به مناطقی بازگرداند که پر از مهمات منفجرنشده است.”

اشاره او به نوار غزه است که گفته می‌شود بیش از ۶۰ درصد آن ویران شده یا به شدت آسیب دیده‌ است. دولت اسرائیل از آژانس‌های سازمان ملل که در منطقه فعال هستند خواسته است تا به تخلیه غیرنظامیان از رفح کمک کنند. مهم‌ترین آن‌ها هم آژانس کمک به آوارگان فلسطینی (اونروا) است که اسرائيل کارکنان آن را متهم به همکاری با حماس کرده است.

اسرائیل در آغاز نبردهای غزه از فلسطینیان خواست، برای محافظت از خود در برابر حملات به سمت جنوب حرکت کنند اما اکنون این کشور  در حال برنامه‌ریزی برای حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه است.

در رفح به جای ۳۰۰ هزار نفر قبل از جنگ اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و مشخص نیست که این جمعیت انبوه در صورت حمله اسرائیل به کجا باید فرار کنند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …