سالگرد اعدام وحشیانه محمد حسینی و مهدی کرمی – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۱۷ دی سالگرد اعدام دو جوان نازنین محمدمهدی کرمی و محمد حسینی است. جای آنها همیشه در قلب مردم است و قاتلین آنها تنها نفرت درو خواهند کرد. اعدام این دو جوان به اتهام ساختگی قتل یک بسیجی، خشم و نفرت عمیق و گسترده‌ای را در جامعه علیه حاکمین دامن زد. محمدمهدی کرمی و محمد حسینی هر دو پس از تحمل بیش از یک ماه شکنجه‌های وحشیانه، حکم اعدام گرفتند و حکومت اسلامی که از انقلاب زن زندگی آزادی به وحشت افتاده بود، انتقامش از مردم سرنگونی‌طلب را با شکنجه و قتل آنها گرفت.

اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی بازتاب بسیار وسیعی در ایران و در دنیا پیدا کرد و چهره‌ها و شخصیت‌های هنری و ورزشی و ادبی در داخل کشور و دولت‌ها و نهادها و شخصیت‌ها در رسانه‌های مختلف جهان نسبت به این جنایت ابراز انزجار کردند. جمهوری اسلامی با اعدام آنها و با اعدام محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد ماه قبل از آن، خشم عمیق و فضای آشتی‌ناپذیری را علیه خود در جامعه تشدید کرد که تا سرنگونی آن ادامه خواهد یافت.

این حکومت نمی‌فهمد و نمی‌خواهد بفهمد که مردم میلیونی خواست‌های بحقی دارند. از فشارهای معیشتی و مذهبی و نبود آزادی و فضای سرکوب عمیقاً خسته شده‌اند و به هیچ قیمتی حاضر به تحمل بیشتر این اوضاع نیستند. روشن است که با اعدام جوانان و عزیزان مردم نه فقط زمینه بقای این حکومت فراهم نمی‌شود؛ بلکه خشم مردم سراسری‌تر و ریشه‌ای‌تر می‌گردد. اینکه امروز از بازنشسته تا دانش‌آموز ده‌پانزده ساله متحد و سرنگونی‌طلب شده‌اند و اعتراضات وسیعاً در جامعه جریان دارد نشان می‌دهد که سیاست جنایت و سرکوب نتیجه‌اش چه خواهد شد.

جمهوری اسلامی باید برود. راهی برای بقا در این کشور ندارد. محمدمهدی کرمی و محمد حسینی و محسن شکاری و مجیدرضا رهنورد و دیگر عزیزان معترض گناهی نکرده بودند. عشق به زندگی و آزادی داشتند و گناهشان از نظر حکومت همین بود. جای خالی آنها همیشه در قلب مردم زنده است و ننگ و نفرت مردم میلیونی تا ابد متوجه قاتلین و جلادان و حاکمین اسلامی خواهد بود. جایی برای ادامه حاکمیت چنین نیروی ضدانسانی و منفور و در واقع بیگانه و اشغالگری در جامعه وجود ندارد.

اینرا هم بخوانید

هشدار در مورد هیئت‌های مذهبی سکولار! کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …