سخنان خامنه ای در دیدار با” دانشگاهیان”. هشدار، گلایه و توصیه!

خامنه ای در دیدار با باندهای دانشگاهی اش گفته است :”راه برای الگو دادن غربی‌ها به کشور باید بسته شود”. تاکید بر برگزاری “روز قدس”جمهوری اسلامی” عدم وابستگی به خارج ، سند 2030؛ وبرخی گلایه های از عدم پیشرفت امورات حکومت، محورهای سخنان وی بوده است. بخشی از سخنان وی وی برگرفته از فارس ضمیمه است. روزنه

فارس؛خامنه ای:دانشگاه با وجود آنکه دچار مشکلات مبنایی بود و همزمان در معرض دو عامل معارض با تفکرات اسلامی یعنی گرایشهای مارکسیستی و تبلیغات فاسد کننده اخلاقی قرار داشت به صفوف ملت و نهضت اسلامی پیوست و بعد از پیروزی نیز در شکل دهی نهادهای انقلابی نظیر «جهاد سازندگی و سپاه» نقش درجه اول ایفا کرد.

اگر نیروی انسانی جوان کشور، «متدین، انقلابی، عمیق، با سواد و مصمم» بار آید، می تواند در تحولات پر شتاب آینده، حصار و حباب تاریخی وابستگی ایران را به معنای حقیقی کلمه بشکند و ایران و ایرانی را در شأن و جایگاه واقعی خود قرار دهد.وی هشدار داد: در غیر این صورت کشورمان دوباره مانند دوران مشروطه تا قبل از انقلاب، وارد دالان تاریک و طولانی تحقیر و وابستگی خواهد شد.

خامنه ای:«اقتصاد مقاومتی» را همه تأیید می کنند و برای آن، کمیسیون و کمیته تشکیل می دهند اما کار پیش نمی‌رود که این مشکل نشان‌دهنده وجود یک گره علمی است و شناسایی و باز کردن آن، کار استادان دانشگاه است.
«به نتیجه نرسیدن تلاش ها برای ایجاد اشتغال در دولتهای قبلی و فعلی»، «عدم پیشرفت محسوس اجرای اصل 44»، «ریشه یابی اینکه چرا نقدینگی عظیم کشور در خدمت تولید و پیشرفت نیست»، «اشکالات نظام بانکی و کافی نبودن نتیجه تلاش ها برای تحقق عدالت اجتماعی» از دیگر مواردی بود که رهبر انقلاب اسلامی، استادان دانشگاه را به آسیب شناسی و گره گشاییِ آنها توصیه کردند.

سند 2030 جزئی از سند بالا دستی سازمان ملل یعنی «سند توسعه پایدار» است که سلطه گران جهانی در حرکتی معیوب و غلط می خواهند همه ملتها را در چارچوب آن کنترل کنند اما آنها به چه حقی درباره عقاید، سنت ها و فرهنگ دیگر ملتها تصمیم می گیرند؟ اینها واقعیاتی است که استادان دانشگاهها باید برای جامعه تبیین کنند.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …