سه ایرانی به اتهام ترورمسلحانه در هرات دستگیر شدند

مقامهای امنیتی ولایت( استان) هرات در غرب افغانستان روز سه شنبه ۱۰ ژانویه از دستگیری سه ایرانی به اتهام ترور مسلحانه و همکاری با مخالفان مسلح دولت افغانستان خبر دادند.

فضل الرحمان خادم، مدیر شعبه مبارزه با تروریزم فرماندهی پلیس هرات، روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت دو ایرانی به اتهام ترور مسلحانه و یک نفر دیگر ایرانی به اتهام همکاری با مخالفان مسلح دولت افغانستان دستگیر شده اند.

خادم افزود : « اسامی مجید ولد حسین و رمضان ولد حسین باشندگان شهر مشهد ایران میباشند از ساحه “باغ دشت” شهر هرات با دو میل تفنگچه دستگیر شده اند و یک شهروند دیگر ایرانی به اتهام آموزش و اکمالات مخالفان مسلح دولت افغانستان از ولایت بادغیس دستگیر شده است».

به گفته مدیر مبارزه با تروریزم فرماندهی پلیس هرات، این افراد نقشه هرات را با خود داشتند و از آن طریق برنامه های شان را عملی میکردند.

او گفت، این افراد اول خود را افغان معرفی کرده بودند اما در جریان تحقیقات بیشتر اعتراف کردند که شهروندان ایران میباشند.خادم علاوه کرد، بر اساس تحقیقات انجام شده این دوشهروند ایرانی در قتل فردی بنام “شاهرخ” که چند روز پیش در شهر هرات کشته شد؛ دست داشته اند. اما مسئولان کنسولگری ایران در هرات تا کنون در این زمینه ابراز نظری نکرده اند.رادیو فرانسه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …