سکولاریسم و درد لاعلاج جمهوری اسلامی

كاظم صدیقی، امام جمعه تهران گفت: «یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر ترویج سکولاریسم در کشور است.»

رويگردانى مردم از مذهب حقيقتى است. رشد بى دينى و خدا ناباورى و ضد مذهب بودن در ايران و منطقه خاورميانه هم حقيقتى است روشن تر از آفتاب. سكولاريسم برآمد اجتماعى اين تنفر و غيظ از مذهب است و هر چه رنگى از آن دارد.

امر به معروف و نهى از منكر يعنى ديكتاتورى مذهبى در حريم شخصى. آزاد گذاشتن دست همين آخوند در ويران كردن بهترين و لطيف ترين آرزوهاى دختران و پسران جوانى است كه از زندگى چيزى جز شادی و رهایی آرزويى در سر ندارند.

امر به معروف و نهى از منكر تهوّع آورترين شكل دخالت اوباشان و جانيان اسلامى در زندگى روزمره شهروندان است. ماشين پليسى- مذهبى است كه با قلدرى قرار است، اقتدار نظام را به شهروندان حاکم كند. اما چهار دهه گذشته، به اين كودنهاى متحجر نشان داد كه كور خوانده اند.

درخفا و آشكار، در شب تاريك و روز روشن در كوچه ها و خيابانها، در تب وتاب شورانگيز زندگى، صداى اعتراض و خشم و نفرت مردمى به گوش ميرسد كه قصد دارند تمامى اين دستگاه جهل و ياوه را از بنيان براندازند.

و سرانجام. در كارهاى ژورناليستى حفظ “نزاكت” امر غريبى نيست، ولى انصافا عدم استفاده از ادبيات شيرين “خيابان”، در مقابل ياوه گويى ها و بلاهت اين موميايى متحرك، بى نزاكتى در حق ژورناليسم متعهد محسوب ميشود. با اجازه خوانندگان به امام جمعه تهران توصيه ميكنم ” درشو بزار”!

مندرج در ژورنال شماره ۴۳

اینرا هم بخوانید

کمبود برق، خاموشی‌ها ادامه دارد! سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …