سیاست سرکوب و ارعاب حکومت اسلامی را باید به شکست کشاند! سپاه پاسداران شهر سنندج و حومه را میلیتاریزه کرده است.

روز جمعه دوم تیرماه در شهر سنندج بین یک گروه از سازمان زحمتکشان کردستان و سپاه پاسداران درگیری رخ داد که منجر به کشته شدن سه نفر و به اسارت گرفته شدن رامین حسین پناهی شد. بلافاصله بعد از این واقعه نیروهای سپاه پاسداران به حمله و دستگیری تعداد دیگری دست زده و با خشونت کامل تعدادی از افراد خانواده کشته شدگان را بازداشت کرده و گفته اند اجازه برگزاری مراسم گرامیداشت عزیزان خود را ندارند.

دو روز بعد از این واقعه کماکان حمله و دستگیریها بوسیله سپاه پاسداران ادامه دارد. صبح امروز خبر دستگیری تعداد بیشتری منتشر شد. زبیر حسین پناهی ، انور حسین پناهی پسر عموی رامین حسین پناهی دستگیر شدند در حالیکه همان شب درگیری افشین حسین پناهی نیز در منزل خود دستگیر و روانه زندان شده بود.

خانواده حسین پناهی که در طول دوران حاکمیت سیاه اسلامی تعداد زیادی از اعضا خانواده خود را از دست داده و هم اکنون عزادار کشته شدن صباح حسین پناهی و دستگیری رامین حسین پناهی هستند، اکنون مورد تعرض وحشیانه نیروهای امنیتی قرار گرفته اند. روز شنبه خانواده حسین پناهی با انتشار نامه علنی از همه نهادهای مدافع حقوق انسان و مخالفین حکومت اسلامی خواسته اند که به این رفتار وحشیانه و سرکوبگرانه اعتراض کنند.

‎کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن تسلیت به خانواده قربانیان اخیراعلام میکند باید در مقابل این رفتار وحشیانه و سرکوبگرانه حکومت اسلامی با تمام قوا ایستاد. حمله به خانواده کشته شدگان و ایجاد فضای رعب و وحشت و دستگیری و شکنجه و آزارخانواده ها سیاست همیشگی حکومت اسلامی بوده که با اعتراض و مبارزات گسترده مردم در کردستان ، حکومت مجبور به عقب نشینی شده بود. اکنون جمهوری اسلامی ایران یکبار دیگر با شدت و حدت به این سیاست سرکوبگرانه روی آورده است.

ما از همه سازمانهای مخالف حکومت اسلامی و از فعالین مدافع حقوق انسان مستقل از اینکه چه نقد و چه بررسی از این نوع عملیات نظامی و یا سیاست سازمان زحمتکشان دارند، دعوت میکنیم به این رفتار وحشیانه حکومت اسلامی اعتراض کنند. زیرا گسترش فضای رعب و وحشت در کردستان سیاست همیشگی رژیم اسلامی بوده و باید متحدانه علیه آن ایستاد.

باید با سازمان دادن اعتراض، با تماس با نهادهای بین المللی و با دامن زدن به اعتراض در کردستان و ایران و در دنیا کاری کرد که حکومت اسلامی ایران، این بار هم وادار به عقب نشینی شده و بیش از این خانواده ها را تحت فشار قرار ندهد. ما خواهان آزادی فوری همه دستگیر شدگان و آزادی و امنیت رامین حسین پناهی هستیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به خانواده جان باختگان صمیمانه تسلیت گفته و خود را در غم و اندوه آنان شریک میداند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

25.06.2017

 

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …