سینماگران ضمن حمایت از اعتراضات جاری، بار دیگر بیانیه‌‌ای با خواسته «تفنگت را زمین بگذار» منتشر کردند

جمعی از سینماگران ایران در واکنش به سرکوب مرگبار و خونین اعتراضات مردمی جاری در ایران بار دیگر بیانیه‌ای با درخواست «تفنگت را زمین بگذار» خطاب به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی منتشر کردند.

در این بیانیه ضمن حمایت از اعتراضات مردمی آمده است: «دیگر بار به همه افرادی که در یگان‌های نظامی تبدیل به عامل سرکوب و خشونت علیه مردم شده‌اند یادآوری می‌کنیم این تفنگ‌ها با سرمایه عمومی برای دفاع از مردم در اختیارشان قرار گرفته. اسلحه به سمت مردم و جوانان ایران نگیرید. به آغوش ملت بازگردید.»

در بیانیه تازه‌ای که منتشر شده، امضاکنندگان تاکید کرده‌اند: «ما پشت سر جوانانی که پیشرو و پرچمدار این جنبش عظیم تحول‌خواهی هستند، ایستاده‌ایم.»آنان در این بیانیه نوشتند که اعتراضات کنونی «هیچ نوع استبداد، ولایت و دیکتاتوری منقضی را نمی‌پذیرد».

لازم به توضیح است این سینماگران پیشتر در واکنش به اعتراضاتی که پس از ریزش ساختمان متروپل در آبادان در خردادماه به راه افتاده بود، بیانیه‌ مشابهی با درخواست «تفنگت را زمین بگذار» را امضا کرده بودند که با خشم مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شد.

حدود صد سینماگر این بیانیه را امضا کرده‌اند که منیژه حکمت، زهرا امیرابراهیمی، پگاه آهنگرانی، پرویز کیمیاوی، عبدالرضا کاهانی و مصطفی عزیزی در میان امضاکنندگان آن هستند.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …