مقام اسرائیلی: حمله در اصفهان انجام شد. صدای انفجار در تبریز. ادعای رسانه های حکومتی

*اسرائیل می گوید به اهدافی در اصفهان حمله کرده است. انفجار در وادی رحمت تبریز

* صدا وسیمای رژیم مدعی شد:بامداد امروز در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای به نام وادی رحمت، طبق پیگیری‌ها مشخص شد پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک شلیک کرده است..

*انتخاب:برخی منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان خبر می‌دهند.شهر قهجاورستان در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش واقع است.

*فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در واکنش به انفجار در اصفهان، گفته است:” با توجه به هوشیاری ما، چند شی پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود”

*یک مقام اسرائیلی روز جمعه به روزنامه «واشنگتن پست»‌ گفت که حمله انجام شده در اصفهان به معنای ارسال پیامی به جمهوری اسلامی است که اسرائیل می تواند به داخل ایران حمله کند.این مقام اسرائیلی که واشنگتن پست به نام او اشاره نکرد گفت: حمله پهپادهای اسرائیلی به یک سایت نظامی در ایران با هدف ارسال پیامی به جمهوری اسلامی مبنی بر توانایی انجام عملیات نظامی در ایران بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی هم به خبرنگار شبکه ای بی سی گفته که اسرائیل با موشکی به سایتی در ایران حمله کرده است. این مقام اشاره‌ای به زمان و مکان اصابت موشک نکرده است.

*دویچه وله:شبکه “ای‌بی‌سی” ABC نخستین رسانه‌ای بوده است که به نقل از مقامات آمریکایی تائید کرد که “موشک‌های اسرائیلی به سایتی در ایران اصابت کرده است”. این مقامات اما گفتند نمی‌تواند تائید کنند که اهدافی در سوریه و عراق نیز هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ: مقام‌های اسرائیلی حمله به ایران را به آمریکا خبر داده بودند

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که مقامات اسرائیل روز پنجشنبه به آمریکا خبر داده بودند که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده به «اقدام تلافی‌جویانه» علیه جمهوری اسلامی دست خواهند زد.
پیشتر شبکه ای‌بی‌سی به نقل از یک مقام آمریکایی حمله اسرائیل به داخل ایران را تایید کرده بود.

ان بی سی نیوز هم به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که آمریکا در حمله بامداد جمعه ۳۱ فروردین اسرائیل به ایران شرکت نکرده است. رسانه‌های حکومتی در ایران تلاش می‌کنند با تقلیل خبر، شنیده شدن صدای انفجارها در اصفهان را به انهدام چند پهپاد مرتبط کنند.

*رسانه های حکومتی ؛ ایرنا خبر ازحمله به “وادی رحمت” تبریز  داده است. ایرنا نوشت صبح روز جمعه ۳۱ فرودین (۱۹ آوریل) از شنیده شدن صدای انفجار در تبریز خبر داد.ایرنا نوشته است: «در پی شنیده شدن صدای انفجار در غرب تبریز و حوالی منطقه‌ای بنام وادی رحمت، طبق پیگیری‌های خبرنگار ایرنا مشخص شد که پدافند هوایی تبریز در پی مشاهده شیء مشکوک، شلیک کرده است.»*حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی حکومت در شبکه اکس (تویتر سابق) نوشته چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است.دلیریان نوشته است که می‌گفتند اسرائیل با ۵۰۰ پهپاد انتحاری و موشک تحت بزرگ‌ترین حمله پهپادی جهان قرار گرفته و در پاسخ به آن عملیات را با سه کوادکوپتر خواستند جواب بدهند که هر سه‌ سرنگون شده‌اند.

*بی بی سی:سازمان بین‌المللی انرژی اتمی: تاسیسات هسته‌ای ایران هیچ خسارتی ندیده‌اند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران اعلام کرد که هیچکدام از تاسیسات هسته‌ای ایران آسیب ندیده است.به گزارش خبرگزاری رویترز این نهاد در ادامه گفته است که به «نظارت بسیار دقیق اوضاع» ادامه خواهد داد.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس همچنین تاکید کرده که «تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید یک هدف نظامی» باشند.


اینرا هم بخوانید

ترامپ: «اگر آنها ‘رئیس جمهور ترامپ’ را ترور کنند، که همیشه چنین احتمالی هست، امیدوارم آمریکا ایران را نابود کند، از روی زمین محو کند

RadioFarda روز پنج‌شنبه، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا، در یک پست …