صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با بحران اقلیمی خواستار کاهش یارانه‌های سوختی شد

کریستالینا گئورگیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول از کشورهای جهان خواست تا با کاستن از یارانه‌هایی که به تولید سوخت‌های فسیلی می‌دهند و با واقعی‌تر کردن قیمت این نوع سوخت‌ها، تریلیون‌ها دلاری را که برای مقابله با تغییرات اقلیمی لازم است، فراهم کنند.

وی که در جریان کنفرانس تغییرات اقلیمی کاپ۲۸ در دبی سخن می‌گفت، روز پنج‌شنبه، ۱۶ آذر، در مصاحبه با روزنامه گاردین توضیح داد که قیمت تولیدات کربن‌زا باید منعکس‌کننده هزینه‌های واقعی آنها برای جامعه باشد.به گفته وی این امر از طریق گرفتن مالیات بیشتر سوخت از شرکت‌ها و کاهش یارانه‌دهی به آنها میسر می‌شود.

به نوشته گاردین، مطالعات انجام‌شده توسط اقتصاددانان برجسته جهان نشان داده است که هر ساله تریلیون‌ها دلار در سراسر جهان برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری‌های کم‌کربن مورد نیاز است و تنها کشورهای در حال توسعه (به استثنای چین) تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با تأثیرات تغییرات شدید آب‌وهوایی به دو تریلیون دلار نیاز دارند.

در تابستان امسال، صندوق بین‌المللی پول محاسبه کرد که یارانه‌های مستقیم و غیرمستقیمی که برای تولید سوخت‌های فسیلی پرداخت می‌شود، حتی بدون احتساب اثرات سوء ثابت‌شده این سوخت‌ها مانند هزینه‌های سلامت، به بیش از هفت تریلیون دلار بالغ می‌شود.برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …