عفو بین‌الملل: حملات به مدارس برای مجازات دانش‌آموزان دختر» به‌دلیل نقش آن‌ها در جنبش «زن، زندگی، آزادی» است

به گفته عفو بین‌الملل، این حملات «به‌نظر می‌آید کارزاری هماهنگ‌شده برای مجازات دانش‌آموزان دختر» به‌دلیل نقش آن‌ها در جنبش «زن، زندگی، آزادی» باشد

به‌دنبال ادامه حملات شیمیایی به مدارس و مسمومیت دانش‌آموزان در ایران، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه ای هشدار داد، زندگی میلیون‌ها دانش‌آموز دختر ایرانی در خطر است.

این فراخوان که سه‌شنبه 29 فروردین منتشر شد، به تلاش مقامات جمهوری اسلامی برای سرپوشانی این حوادث سریالی اشاره کرده و تصریح کرده است، ادعاهایی مانند «استرس و هیجان‌زدگی» درباره این دانش‌آموزان و انکار مسمومیت‌های گسترده از جمله تلاش‌های حکومت این کشور برای «پنهان‌کردن» این واقعه و عدم انجام «اقدامات معنادار» برای پایان دادن به این مسمومیت‌های سریالی است.

ین بیانیه در ادامه افزوده است: «مقامات همچنین تلاش کردند تا با اعمال خشونت، ارعاب و بازداشت والدین نگران، دختران مدرسه‌ای، معلمان، روزنامه‌نگاران و دیگران.. فراخوان‌های عمومی برای پاسخ‌گویی را خاموش کنند.»

به گفته عفو بین‌الملل، این حملات سریالی «به‌نظر می‌آید کارزاری هماهنگ‌شده برای مجازات دانش‌آموزان دختر» به‌دلیل نقش آن‌ها در جنبش «زن، زندگی، آزادی» باشد.این فراخوان افزوده است: «بسیاری از مردم ایران گمان می‌کنند که عاملان [این واقعه] به دولت یا حامیان حکومت وابسته‌اند.»

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …