علم الهدی: اصرار بر حجاب اجباری غلط است!

سید احمد علم الهدی را حتما میشناسید. یکی از همان فسیلهای حکومتی که هم آیت الله است هم امام جمعه مشهد و هم نماینده خامنه ای در خراسان. او یعنی همین آیت الله معلوم الحال در مورد حجاب اجباری حرفهای جالبی زده است که حال زار حکومت در برابر مقاومت زنان آزادیخواه را بیان میکند و نیازی به تفسیر و توضیح زیادی ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی علم الهدی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر سه شنبه ٢٠ تیر در گردهمایی “بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب” چنین میگوید: دقت کنید!
“تنها چیزی که برای زنان اجبار پذیر نیست، حجاب است (واقعا؟) همان‌طوری که بی‌حجابی برای زن با فشارهای دیکتاتور مابانه رضاخانی اجباری نشد” متوجه شدید؟. این یعنی غلط کردم در پیشگاه زنان از جانب یکی از کرگدنهای حکومتی. او ادامه میدهد: “حجاب فرهنگ احساسی هر خانمی نسبت به خود و عادت اعتقادی خود نسبت به مردان است و با اینکه حدی از آن واجب شرعی است، پوشش آن بر اساس مسئله سنتی،عادتی و اخلاقی هر خانمی نسبت به احساس باطنی خود نسبت به جنس مخالف است. وی با اشاره به زندگی اجتماعی امروز، تفاوت در ارتباطات اجتماعی و نگرش های مختلف، تأکید کرد: امروز محدود کردن و تحمیل کیفیت حجاب، جواب نمی‌دهد و اصرار بر آن غلط است (عجب!)”.
فکر نمیکنم توضیح بیشتری لازم باشد. به این جناب باید گفت حالا که متوجه شدید هرچه زودتر این بساط کثیف حجاب اجباری تان را جمع کنید تا زنان نفس راحتی بکشند و مجبور نباشند برای ابتدایی ترین حق خود که آزادی پوشش است با شما نیروهای خبیث با دست خالی بجنگند و شما را به عقب نشینی وادار کنند. واقعا باید هزار بار زنده باد گفت به همه زنان آزاده ای که این داعش های ایران را به زانو در آورده اند و کاری کردند که امروز بعد از چهل سال سرکوب و بگیر و ببند نماینده خامنه ای مجبور میشود بگوید تحمیل حجاب فایده ای ندارد و جواب نمیدهد. واقعا دست مریزاد به همه زنان و همچنین مردان مدرن و آزاده!

اینرا هم بخوانید

هشدار در مورد هیئت‌های مذهبی سکولار! کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۷۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …