فراخوان پیوستن به اعتراضات نفت، بازنشستگان، فولاد و پرستاران

کارگران، مردم آزاده! فصل جدیدی در جنبش کارگری شروع شده است، به آن بیپوندید!

فصل جدیدی از اعتراضات کارگری شروع شده است. کارگران رسمی و غیر رسمی نفت، بازنشستگان نفت، بازنشستگان کشوری، مخابرات، فولاد و معادن، تامین اجتماعی، کارگران فولاد اهواز، پرستاران و معلمان خرید خدمت اعتراضات گسترده و رو به گسترشی را شروع کرده‌اند و دوران تازه‌ای از مبارزه در حال شکل‌گیری است.

شنبه‌های اعتراض، یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌های اعتراض توسط بخش‌های مختلف بازنشستگان با شعار “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” سر میدهند، شعاری که به پرچم اعتراض کارگران نفت نیز تبدیل شده و عزم کارگران برای تداوم این اعتراضات را بیان میکند. بازنشستگان تجمع میکنند و علیه دزدان حاکم که صندوق‌های بازنشستگی را خالی کرده‌اند و علیه فقر و محرومیت خود اعتراض میکنند. کارگران رسمی نفت در جنوب کشور با بازنشستگان نفت همراه شده و زمینه را برای به میدان آمدن کارگران پروژه ای و پیمانی و قراردادی، که آنها نیز جانشان به لب رسیده است،آماده کرده‌اند. کارگران فولاد بار دیگر به میدان آمده و با قدرت علیه مدیران فاسد اعتراض میکنند و شعار میدهند: “ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم می جنگیم”. “نه تهدید نه زندان دیگر اثر ندارد”. پرستاران تجمع میکنند، فریاد میزنند و علیه شرایط ناعادلانه و کار طاقت‌فرسا و دریافتی نازل خود صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند.

کارگران به همه چیز اعتراض دارند. به دستمزدهای ناچیز و فقر و گرانی و وخیم‌تر شدن زندگی، به پیمانکارانی که مثل زالو خون آنها را میمکند، و به اختلاس‌ها و دزدی از صندوق‌های بازنشستگی اعتراض دارند، دستمزدهای بالاتر، درمان رایگان و منزلت و معیشت میخواهند، میخواهند مثل انسان زندگی کنند و سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی” میخوانند.

آنچه این روزها در تجمعات و اعتصابات کارگران شاهدیم گوشه‌ای از قدرت عظیم ۲۵ میلیون بازنشسته بزیر خط فقر رانده شده، صدها هزار کارگر معترض نفت و میلیون‌ها کارگر در مراکز مختلف صنعتی و خدماتی و صدها هزار پرستار و معلم است که دارند جان میکنند و خود از حاصل کار خود بی بهره‌اند و هر روز با شرایط اسفبارتری پنجه نرم میکنند. کارگران به کل سیستم چپاول و جنایت و سرکوب حاکم معترضند و مانند همه مردم زندگی انسانی و امن و آزاد بدور از سلطه مافیای اسلامی حاکم را دنبال میکنند.

حزب کمونیست کارگری طبقه کارگر و همه مردم محروم و آزاده، معلمان و زنان و جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان، کلیه تشکل‌ها و نهادهای مردمی و همه انسان‌های شریف و معترض را فرامیخواند که از اعتراضاتی که توسط بخش‌های مختلف کارگران شروع شده حمایت کنند. انقلاب زن زندگی آزادی جمهوری اسلامی را در بحرانی عمیق فروبرده است، زنان شجاعانه همچنان در سنگر بی‌حجابی ایستاده‌اند، دانشجویان و دانش‌آموزان و جوانان از هر فرصتی برای اعتراض استفاده میکنند و بجز یک قشر کوچک مفتخور و استثمارگر همه ناراضی‌اند. در چنین شرایطی اعتراضات رو به گسترش کارگران زمینه را برای حضور قدرتمند کلیه بخش‌های کارگران نفت، معلمان و کارگران مراکز صنعتی و خدماتی، بازنشستگان و همه مردم شریف و آزاده آماده کرده و این اعتراضات خود سکوی قدرتمند پیشروی بیشتر این انقلاب است. «شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد» شعار اتحاد کل طبقه کارگر و شعار «اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد» که در تجمعات کارگری فریاد زده میشود، ادامه و در راستای شعار «فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی» است که توسط توده‌های مردم به ستوه آمده و انقلابی در انقلاب زن زندگی آزادی طنین انداز شده است.

به اعتراضات وسیع کارگران بپیوندیم. دست به اعتصاب و تجمع بزنیم، تجمعات بازنشستگان را تقویت کنیم، از مبارزات یکدیگر حمایت کنیم و صفوف اعتراض را هر چه بیشتر سراسری و قدرتمندتر سازیم. رژیم در ضعیف‌ترین دوران حیات خود قرار دارد و توان مقابله با نیروی متحد و سراسری ما را ندارد. این فرصت را نباید از دست بدهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳ نوامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …