فراخوان کارگران رسمی نفت به تجمع در دهم مردادماه

در پی مصوبه جدید بخشنامه مالیاتی مجلس در خصوص اخذ مالیات از تمام آیتم های مزدی کارکنان نفت، کارگران رسمی نفت علیه این بخشنامه و با خواست لغو فوری آن برای روز دهم مرداد ماه فراخوان به تجمع داده اند. بعلاوه با توجه به تحمیل مالیات های سنگین در این چند ساله یک خواست این کارگران بازگرداندن مالیات های اضافه اخذ شده از حقوقهایشان است. این کارگران در بیانیه های اعتراضی خود مجلس اسلامی را مورد سوال قرار داده و میپرسند که چگونه است در مورد حقوقهای تا سقف ۲۰میلیون هم از پرداخت مالیات معاف شده اند اما با وجود سونامی گرانی و کاهش قدرت خرید واقعی کارگران رسمی نفت الان آنها باید مشمول پرداخت کنندگان مالیات های سنگین بشوند.

این تصمیم بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱اتخاذ شده است. طبق این لایحه حقوق های ماهانه بالای ۵ میلیون و ۶۰۰ تومان تا ۱۵ میلیون تومان، ۱۰ درصد، ۱۵میلیون تا ۲۵میلیون پانزده درصد، ۲۵میلیون تا ۳۵میلیون ۲۰درصد و بالای ۳۵میلیون ۳۰ درصد مالیات تعلق میگیرد. این مالیاتها بر درآمد حقوقی کارکنان دولتی و غیردولتی و بر احکام کارگزینی شامل حق شغل، حق شاغل، فوق العاده مدیریت، فوق‌العاده مستمر و سایر پرداختی ها و کارانه به استثنای عیدی پایان سال اعمال می شود.

کارگران رسمی نفت بخشنامه ها و مصوبات مربوط به اخذ مالیات و بی پاسخ ماندن مطالبات اعلام شده خود را تعرض به زندگی و معیشتشان دانسته و اولتیماتوم داده و مینویسند: “در صورت عدم حل این مشکلات از آنجایی که معیشت و زندگی آنها خط قرمزشان است با پذیرش تمام تبعات، علیه تصمیم‌گیران، صادرکنندگان و تصویب کنندگان این قانون، به هر روش مقتضی ایستادگی خواهند نمود.

در برابر این اولتیماتوم طی جلسه‌ای که روز ۲۹ تیر با حضور مدیران مالی شرکت ملی نفت و برخی از مسئولین در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی برگزار شد مقرر گردید که ماه جاری نیز محاسبه‌ مالیات طبق روال ماه قبل انجام گیرد و در اسرع وقت کارگروهی متشکل از واحدهای مالی، حقوقی و مسئولین محترم منابع انسانی وزارت نفت تشکیل شود تا اطلاعات لازم جهت تصمیم‌گیری در دولت و مجلس اسلامی تهیه و تنظیم شود. اما آخرین اخبار از دست درازی کمیسیون تلفیق به سفره‌ کارکنان با عنوان مالیات!

اما بنا بر آخرین تصمیمات اتحاد شده در جلسات این هفته مقامات دست اندرکار قرار بر کسر مالیات برحسب قوانین جدید مالیاتی در این ماه و یا احتمالا ماه آینده است که به دلیل تأخیر و جرائم مالیاتی عنوان شده است. همچنین کسورات سه ماه گذشته در صورت عدم توافق با سازمان امور مالیاتی بصورت تقسیط از حقوق مردادماه به بعد کارگران کسر خواهد شد. از همین رو با توجه به پابرجا بودن این مشکلات، کارگران رسمی نفت بر برگزاری تجمع بزرگ روز دهم مرداد خود تاکید دارند و این تجمعات در شهرهای مختلف از جمله در تهران و اهواز برپا خواهند شد.

کارگران رسمی نفت همه همکاران خود را به این تجمع فراخوانده و مینویسند: “از همه‌ کارکنان رسمی نفت انتظار مشارکت می‌رود، مشکلات پیش آمده ربطی به ستادی و عملیاتی یا جدید و قدیم ندارد، دامنِ همه‌ ما را گرفته و به چاهِ فلاکت می‌کشاند، هتک حرمت و منزلت می‌کند و عزت نفس و شخصیت انسانی مان را به سُخره می‌گیرد. از همه‌ همکاران چه عملیاتی و چه بخصوص ستادی انتظار حضور داریم”.

عدم اجرای ماده۱۰، مالیات ظالمانه، تعدیل مدرک، تعرفه‌های درمانی و وضع بد آن، بن کارت، اپریزال، گرید، حق سنوات بازنشستگی، جبران افزایش عمومی ده درصدی سال ۱۴۰۱موضوعات اعتراض ما کارگران است و ما اجازه تعرض بیشتر به زندگی و معیشتمان را نمیدهیم.

ناصر : کارگر رسمی نفت

اینرا هم بخوانید

چند ساعت مانده به مراسم افتتاحیه المپیک، شبکه راه آهن فرانسه به دلیل «خرابکاری گسترده» مختل شد

شرکت راه‌آهن دولتی فرانسه می‌گوید یک «خرابکاری گسترده» با هدف فلج کردن شبکه قطارهای پرسرعت …