فرانسه،تخلیه اجباری یک اردوگاه بزرگ پناهجویان

بر اساس گزارش‌ها، ماموران مهاجرتی در فرانسه یک اردوگاه بزرگ پناهجویان در شمال این کشور تخلیه‌ کرده‌اند؛ این اردوگاه در نزدیکی شهر ساحلی ‘دانکریک ‘ در شمال این کشور واقع شده بود.

ماموران فرانسوی در ساعات اولیه صبح امروز سه‌شنبه (٢٥ آبان/ ۱۶ نوامبر) چادرها را پائین کشیدند و حدود ١٥٠٠ مهاجر را از این اردوگاه تخلیه کردند؛ گفته شده ۱۳ نفر هم به اتهام قاچاق انسان دستگیر شده‌اند.

دولت‌های فرانسه و بریتانیا هم اکنون بر سر نحوه مدیریت پناهجویان اختلاف دارند؛ هدف این مهاجران که تعداد آنها رو به افزایش است، عبور از کانال مانش و رسیدن به خاک بریتانیا از اردوگاههای شمال فرانسه است.

هفته پیش (سه‌شنبه) حدود ١١٨٥ مهاجر غیرقانونی با به جان خریدن خطر، از این تنگه گذشتند و خود را به بریتانیا رساندند که این رقم بالاترین رقم ثبت شده در یک روز محسوب می‌شود و دولت بریتانیا هم آن را “غیرقابل قبول” خوانده است.

مقامهای بریتانیایی، فرانسه را به “اهمال کاری” متهم می‌کند و گفته‌اند اقدامات کافی برای کنترل عبور از کانال مانش صورت نگرفته است؛ بریتانیا از فرانسه خواسته فشار را بر قاچاقچیان انسان بیشتر کند.از سوی دیگر فرانسه، دولت بریتانیا را متهم می‌کند که در بازدارندگی مهاجران برای عبور از این کانال ناکام بوده است.

این اختلاف به روابط بین دو کشور لطمه زده است؛ روابطی که پیشتر متاثر از موضوعات دیگری نظیر حقوق صیادی در کانال مانش یا زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا شده بود.وزیر کشور فرانسه گفته تخلیه امروز اردوگاه پناهجویان به دستور او انجام شده و با بازداشت‌های امروز از ابتدای سال جاری میلادی تعداد ۱۳۰۸ نفر که مظنون به قاچاق انسان هستند، بازداشت شده‌اند.

ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تعداد زیادی از خودروهای پلیس (ون) را در این اردوگاه نشان می‌دهد که ساکنان اردوگاه را به داخل اتوبوس‌ها می‌برند.تلویزیون “بی‌اف‌ام” فرانسه گزارش داده که تعداد مهاجران این اردوگاه ظرف دو ماه، سه برابر شده است؛ گفته شده در ماه سپتامبر ۴۰۰ نفر در این اردوگاه بودند که اخیرا به ۱۵۰۰ نفر افزایش یافته است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …