فرماندارسرپل ذهاب:تخریب 27 هزار خانه. 85 هزار نفر خارج از خانه ها زندگی می کنند

تابناک، فرماندار سرپل ذهاب:احتمال تخریب صد در صدی ساختمان های مسکن مهر وجود دارد / در حال حاضر 85 هزار نفر خارج از خانه ها زندگی می کنند.هنوز در بسیاری از موارد مثل سرویس های بهداشتی و حمام با مشکلات جدی رو به رو هستیم و مردم از این بابت در شرایط دشواری قرار دارند.

اکبر سنجابی، فرماندار شهرستان سر پل ذهاب در مورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و مشکلاتی که همچنان مردم این منطقه از کشورمان را آزار می دهد به خبرنگار «تابناک»، گفت: شهرستان سرپل ذهاب در میان همه مناطقی که در زلزله خسارت دیدند بالاترین خسارت ها را متحمل شد و در شهرستان ما 27 هزار خانه تخریب شد که از این بین 13 هزار خانه دیگر قابلیت سکونت ندارد و مابقی نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

در حال حاضر 85 هزار نفر از مردم سرپل ذهاب خارج از خانه های خود زندگی می کنند و ساماندهی به شرایط آنها به زمان نیاز دارد.

وی در مورد وضعیت ساختمان های مسکن مهر افزود: در میان شهروندان یک فضای نا امیدی نسبت به خانه های مسکن مهر وجود دارد و مردم رغبت و اطمینانی برای بازگشت به این خانه ها ندارند. به همین خاطر یک تیم کارشناسی در حال بررسی دقیق ایمنی سازه های مسکن مهر و قابلیت استفاده دوباره آن است و بر اساس نظر این تیم در مورد مساکن مهر تصمیم گیری خواهد شد. نکته اینکه اگر این تیم رأی به تخریب و عدم امکان استفاده دوباره بدهد، احتمال تخریب این خانه ها وجود دارد.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در رابطه با مشکلات اصلی مناطق زلزله زده اضافه کرد: علی رغم تلاش های فراوانی که در امر خدمت رسانی شده است، هنوز در بسیاری از موارد مثل سرویس های بهداشتی و حمام با مشکلات جدی رو به رو هستیم و مردم از این بابت در شرایط دشواری قرار دارند.

بیمارستان شهرستان در حال بازسازی و تعمیر است و پیمانکار این سازه نیز در اختیار مقامات قضایی است، آنقدر فشار کار اینجا بالاست که فرصت نکرده ام در مورد آخرین وضعیت پرونده قضایی او استعلام بگیرم.فرماندار سرپل با شاره به تخریب 80 درصدی مدارس این شهرستان افزود: در حال حاضر کلاس های درس ما در فضاهای کانکسی ادامه دارد و امیدواریم با سرعتی که در فرایند بازسازی مدارس پیش آمده است خیلی زود دانش آموزان به مدارس مستحکم بازگردند.

 

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …