تجمع بزرگ بازنشستگان برگزار شد. فیلم هایی از این تجمع: یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه، معیشت، منزلت ،حق مسلم ماست

از ساعت ده صبح امروز ١٩ آذر بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده، تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی بر پا شد. بازنشستگان تجمع این روز را مهمترین تجمع سال ٩٦ خود نام گذاشتند و جمعیت کثیری از معلمان بازنشسته، بازنشستگان کشوری، لشگری، تامین اجتماعی در آن شرکت کرده اند.
در این تجمع بازنشستگان با شعارهای یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه، فریاد، فریاد، از اینهمه بیداد، معیشت ، منزلت، حق مسلم ماست، اتحاد، اتحاد ، خط فقر ٤ میلیون، حقوق ما یک میلیون، دولت مجلس بس است فریب ملت، اعتراض خود را به فقر، تبعیض و بیحقوقی اعلام داشتند. پلاکاردهایی چون تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم، ما خواهان رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنی هستیم، ما خواستار: افزایش حقوق به میزان 4 میلیون تومان خط فقر می باشیم، توجه را به خود جلب میکند.
در این روز گارد امنیتی اجازه رفتن به جلوی مجلس را به بازنشستگان نمیداد، اما آنها با اعتراض و ازدخام خود به جلو رفتند.
در این روز بازنشستگانی از شهرهای دیگر برای شرکت در تجمع در مقابل مجلس به تهران آمده بودند. ضمن اینکه در برخی شهرها در این روز تجمعاتی از سوی بازنشستگان به پا شده است. از جمله خبر از تجمع بازنشستگان همدان گزارش میشود.
همچنین همزان با تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس در تهران، در اصفهان نیز تعدادی از بازنشستگان فولاد در اعتراض به دیرکرد پرداخت حقوقها و همدلی با بازنشستگان سراسر ایران و تجمع بازنشستگان مقابل مجلس اسلامی، مقابل صندوق بازنشستگی فولاد چهار راه نقاشی اصفهان تجمع کردند.
تجمعات اعتراضی پی در پی و سراسری بازنشستگان، گرد آمدن آنها در گروههای مبارزاتی چند هزار نفره از شهرهای مختلف در تلگرام، بحث و تبادل نظر در این گروهها بر سر خواستها و مطالباتشان و تبدیل آنها به شعار ها و قطعنامه های اعتراضی همه و همه دستاوردهای مهم بازنشستگان در زمینه سازماندهی اعتراض و مبارزه است. این تجربیات نوین است و باید آنها به همه بخش های کارگری تسری داد و به سنتی پایدار در جنبش کارگری و کل جامعه تبدیل کرد. خواستهای بازنشستگان خواستهای همه مردم است، وسیعا حمایت کنیم.
شهلا دانشفر

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10212433037675803/

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10212433247241042/

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10212433067036537/

اینرا هم بخوانید

اعتصاب و اعتراضات کارگری در صنعت نفت گفتگو با کاظم نیکخواه و شهلا دانشفر

گفتگو با کاظم نیکخواه و شهلا دانشفر در تلویزیون کانال جدید سیما بهاری: جامعه ایران …