صفحه ویژه درگذشت فراز آزادی (قاسم کریمی)

فیلم مراسم آنلاین گرامیداشت فراز آزادی

کلیپ: گوشه ای از زندگی قاسم کریمی

فیلم مراسم وداع با فراز آزادی

گوشه هایی از زندگی فراز آزادی (قاسم کریمی)،عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری

اطلاعیه مراسم آنلاین گرامیداشت فراز آزادی

پیامها:

حزب کمونیست کارگری ایران: قلب فراز آزادی عزیز از حرکت باز ایستاد!

با کمال تاسف به اطلاع میرسانیم که امروز یکشنبه ۱۲ سپتامبر، فراز آزادی (قاسم کریمی) عضو کمیته مرکزی و از کادرهای باسابقه حزب کمونیست کارگری، انسانی که زندگیش را تماما وقف تلاش برای تامین آزادی و برابری برای همنوعانش کرد، بعد از مبارزه ای جانفرسا با سرطان درگذشت.

فراز آزادی که در میان همرزمانش به عنوان عمو قاسم شناخته میشد، از زندانیان سیاسی اوایل دهه شصت بود و در شهرهای محتلف از جمله شهرهای جنوب کشور، کردستان و آذربایجان، افراد و محافل زیادی را با کمونیسم و حزب کمونیست کارگری آشنا کرد، با حوصله و انرژی زیادی به سوالات آنها پاسخ میداد و نشریات و ادبیات حزب را به آنها میرساند. فراز بعد از چندین دهه تلاش در زیر سلطه دیکتاتوری اسلامی در ایران ناگزیر به کشورهلند پناهنده شده بود. او یک فعال خستگی ناپذیر جنبش کارگری، جنبش برای آزادی و برابری و یک جامعه انسانی و سوسیالیستی بود که در تمام دوران حاکمیت جمهوری اسلامی، به عنوان مروجی با حوصله و پرکار در اشاعه افکار و اندیشه های انسانی و کمونیستی برای یک زندگی انسانی و برابر و مرفه برای همه تلاش کرد.

با درگذشت فراز عزیز، انسانی را از دست دادیم که در محیط خانواده، در محافل کارگری و همرزمان حزبیش بسیار عزیز و دوست داشتنی بود.

زندگی و مبارزه فراز آزادی عزیز، بخشی از تاریخ درخشان فعالیت آزادیخواهانه و برابری طلبانه کمونیستها در دوران سیاه حاکمیت تبهکارانه اسلامی در ایران است!

درگذشت فراز را به همراه و همرزمش محبوبه و فرزندانش پویا و آرمین عزیز، به فعالین جنبش کارگری، فعالین جنبش برای آزادی و برابری و به اعضا و دوستداران حزب صمیمانه تسلیت میگوئیم. درگذشت فراز آزادی، برای تمام کسانی با او آشنا هستند، بسیار غم انگیز است. جای او برای همیشه در قلب ما و همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب جاودان خواهد ماند.

یاد فراز عزیز برای همیشه گرامی باد!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱

…………………..

شهلا دانشفر: کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری: یاد عزیز قاسم کریمی هرگز فراموش نمیشود

فراز آزادی (قاسم کریمی) عضو کمیته مرکزی حزب، کمونیست رزمنده و دوست داشتی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در اثر بیماری سرطان جان باخت. از طرف کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری جانباختن او را به همراه و همرزمش محبوبه عزیز و به فرزندانش پویا و آرمین و به همگان تسلیت میگویم. یاد او هرگز فراموش نمیشود و خاطره اش همیشه زنده خواهد ماند.

قاسم کریمی کمونیستی قدیمی و با سابقه سیاسی درخشان بود که بطور خستگی ناپذیری بیشتر زندگیش را وقف مبارزه برای آزادی و رهایی انسانها کرد. قاسم بیست سال قبل رسما با حزب کمونیست کارگری در ارتباط قرار گرفت و در تمام این سالها یک ستون مهم فعالیت حزب در داخل ایران بود. قاسم را خیلی ها در ایران از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق می شناختند و پای صحبتش می نشستند . قاسم همیشه یار و همدم انسانهایی بود که به او روی می آوردند و طلب کمک میکردند. قاسم جوهیل حزب در ایران بود و با توانایی بسیار بالایی که در توضیح مبانی کمونیسم داشت انسانهای زیادی را به صف آزادی‌خواهی و برابری طلبی کمونیستی جلب کرد. بخش مهمی از زندگی قاسم کار در محیط های کارگری بود و هر کجا که کار کرد محبوب بود و چراغ راهنمای کارگران می شد. در گذشت قاسم عزیز براستی ضایعه بزرگی برای حزب و برای جنبش ماست.

یاد قاسم کریمی همیشه ماندگار خواهد بود و خاطره فعالیت بی وقفه و فدا کاریهای وی در راه رهایی طبقه کارگر و مردم زحمتکش هرگز فراموش نخواهد شد. یادش را گرامی میداریم.

………………..

تسلیت صمیمانه به اعضای گرامی خانواده قاسم کریمی ( فراز آزادی)
از دست دادن قاسم کریمی (فراز آزادی) عزیز، عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران، فعال پرکار تحقق برابری و آزادی وانسانیت برای همنوعانش، برای من و اعضای کمیته آذربایجان که هشت سال است از نزدیک همکار و همرزم ما بوده است بسیار سنگین و غم انگیز است. من هنوز سعی میکنم باور کنم که قلب فراز عزیز از حرکت باز ایستاده است.


آنها که فراز را از نزدیک میشناسند میدانند که داستان زندگی فراز و همراه همیشگیش محبوبه و دو فرزندش آرمین و پویا بسیار پرفراز و نشیب بوده است. خاطرات و گفته های آشنایان فراز در صفحه ویژه درگذشت او نشان میدهد که یک انسان و یک خانواده چگونه با آرمانهای انسانی و برای تحقق آن آرمانها تلاش و مبارزه کرده اند.
یاد فراز عزیز برای همیشه زنده و گرامی است و زنده و گرامی خواهد بود.
از دست دادن فراز عزیزمان، انسانی که زندگیش را وقف مبارزه برای تحقق آرمانهای انسانیش کرد را به افراد گرامی خانواده اش، محبوبه و آرمین و پویا صمیمانه تسلیت میگویم. با تمام وجودمان در غمتان شریک هستیم.


محسن ابراهیمی دبیر کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
از طرف کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
23 شهریور 1400، 14 سپتامبر 2021

…………………..

WPI Announcement

On the loss of our dear comrade Faraz Azadi

12 September 2021

It is with deep regret that we announce that today Faraz Azadi (Ghasem Karimi), member of the central committee of the Worker-communist Party of Iran (WPI), someone who dedicated his whole life to the fight for freedom and equality for all, passed away after a fierce battle with cancer.

Faraz was a political prisoner in the 1980s in Iran. He worked in many cities, including in the South and in the provinces of Kurdistan and Azarbaijan, to introduce worker-communism and the Worker-communist Party to many people and circles. After several decades of struggle under the Islamic dictatorship in Iran, Faraz was forced into exile in Holland. He was a tireless activist in the workers’and socialist movement.With the passing of Faraz, we have lost a human being who was much loved by his family, by workers’ networks and by his party comrades.

The life and struggle of Faraz is part of the brilliant history of the fight by communists in Iran for a free, equal and prosperous human societyunder the barbaric rule of the Islamic Republic.

We offer our deepest condolences to his partner and comrade Mahboubeh, his sons Pouya and Armin, to activists in the workers’ movement and to members and friends of WPI. The passing of Faraz is enormously sad for all those who knew him. He will forever live in our hearts and in the hearts of all those fighting for a better world.

In dear memory of Faraz!

Worker-communist Party of Iran

[Abridged translation of the original statement in Farsi]


WPI website:
www.wpiran.org/english

Contact:
international.office@wpiran.org

……………….

Communist party of the left-wing of Iraq.

Unfortunately, Fraz Azadi left us for once.
Unfortunately today 12 September 2021 we received the news of the death of friend Qasim Karim known as Fraz Azadi (Amu Qasim) Friend of Fraz Azadi was a member of the Iranian communist communist party, he was one of those who committed ten efforts in his life to defend freedom, equality and humanity. After cancer infections, today left us once.
We deep down get drunk from the individual members of his family and also all his friends and friends, we also present warmth to all members of the Communist Labour Party in Iran.
In memory of friend Fraz Aza, may he be respected forever.
Communist party of the left-wing of Iraq.
12\9\2021 12\9\2021 n

…………………

دبیرخانه حزب کمونیست ایران: پیام تسلیت به مناسیت جانباختن فراز آزادی (قاسم کریمی)
رفقای حزب کمونیست کارگری ایران
با کمال تاسف خبر فوت فراز آزادی (قاسم کریمی) را به علت سرطان در روز یکشنه 12 سپتامبر مطلع شدیم.
فراز آزادی از زندانیان سیاسی اوایل دهه شصت، عضو کمیته مرکزی و از کادرهای باسابقه حزب کمونیست کارگری ایران، انسانی مبارز بود که زندگی اش را وقف مبارزه برای دنیایی بهتر و آزادی و برابری کرد.

بدون تردید فقدان او خسارتی برای جنبش آزادیخواهانه و برابری طلبانه و حزب کمونیست کارگری و دوستان و آشنایان و بستگان او خواهد بود.
ما صمیمانه جانباختن فراز عزیز را به صفوف شما و خانواده ایشان تسلیت عرض می کنیم و خود را شریک اندوه شما می دانیم.
.
یاد فراز آزادی عزیز گرامی باد!
دبیرخانه حزب کمونیست ایران
…………………..

کمیتە تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران: پیام همدردی بە مناسبت درگذشت رفیق فراز آزادی (قاسم کریمی)
با کمال تاسف اطلاع یافتیم کە رفیق فراز آزادی (قاسم کریمی) از اعضای رهبری حزب کمونیست کارگری ایران امروز ١٢ سپتامبر ٢٠٢١ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
از این طریق نهایت همدردی خود را با بستگان رفیق فراز آزادی و رفقای حزب کمونیست کارگری ایران اعلام می کنیم.
١٢ دسامبر ٢٠٢١

………………

حمید تقوائی

درگذشت فراز عزیز را به همسرش محبوبه، پسرانش پویا و آرمین، همه اعضای حزب، و همه فعالین در جنبش کارگری و در جنبشهای حق طلبانه صمیمانه تسلیت میگویم. یاد عزیزش همیشه با ما خواهد بود.
…………………

مینا احدی: چقدر متاسفم، چقدر غمگینم، یادت همواره گرامی است!
فراز آزادی از فعالین قدیمی علیه حکومت اسلامی و از اعضای رهبری حزب کمونیست کارگری ایران را بر اثر بیماری سرطان از دست دادیم. همه چیز خیلی سریع و ناگهانی اتفاق افتاد، و ما همه در بهت و حیرتیم!
به محبوبه همسر عزیز فراز و فرزندان عزیز او تسلیت میگویم و بسیار بسیار متاسفم. یادش در قلبهای ما گرامی است! بدرود عمو قاسم صدها کارگر و فعال سیاسی در ایران ، بدرود انسان دوست داشتنی و مهربان!

………………..

جوانمیر مرادی: قلب قاسم کریمی عزیز از تپش باز ایستاد.
در سالهای نیمه دوم دهه 80 شمسی بود که برای اولین بار قاسم را ملاقات کردم. در همان اولین دیدار متوجه عاطفه و احساس عمیق و انسانی در وجودش شدم.
وقتی که از گذشته هایش با دوستانش که در دوره های پر تلاطم، همرزم و یارش بوده و جانشان را از دست داده بودند، صحبت می کرد، صدایش می لرزید و از اعماق چشمانش غم و درد جانکاهی نمایان می شد.
قاسم انسانی متواضع و رفیقی همراه بود. هیچ وقت به خاطر بیشتر بودن سنش نسبت به دیگران و به خاطر داشتن سوابق مبارزاتیش خود را از دیگران برتر نمیدانست. با شکیبایی به صحبت هر دوستی در هر سنی گوش میداد و بعد نظرات خودش را بیان می کرد. قاسم با جوانها و کودکان اعضاء خانواده های دوستانش هم برخوردی برابر داشت.
از دیگر ویژگی های برجسته قاسم، بها دادن به انجام کارهای گروهی بود. هر پیشنهادی که به نظرش درست بود را می پذیرفت و برای عملی کردنش نهایت تلاش می کرد. در میان کارگران کار آگاهگرانه می کرد و تلاش می کرد کارگران را با حق و حقوق انسانیشان آشنا کند. دوست کارگران دور و برش بود و در حل مشکلاتشان، حتی مشکلات مالی تا حد امکان کوشش می کرد.


قاسم کریمی به خاطر فعالیت های کارگریش طی سالیان دراز مورد اذیت و آزار نهادهای امنیتی و قضایی قرار داشت و به همین خاطر اوایل دهه 90 مجبور به ترک ایران شد. قاسم عزیز که در کشور هلند مقیم شده بود، متاسفانه به بیماری سرطان معده دچار شد و امروز 21 شهریور 1400 ما را جا گذاشت و خاطرات فراوانی از عشق به زندگی، انساندوستی، محبت، عواطف و احساسات انسانی را به یادگار گذاشت.


مرگ ناموقع قاسم عزیز برای همسرش محبوبه، پسرانش (آرمین و پویا) و همه ما که سالها روابط خانوادگی و صمیمی با هاش داشتیم، ضایعه ای سنگین است. اما با خاطرات شیرین و سراسر احساسی قاسم، فقدانش را بر خود هموار می کنیم و ادامه دهنده راه پر افتخارش خواهیم بود.
یادش گرامی و راهش پر رهرو.
جوانمیر مرادی
………………

بهنام ابراهیم زاده: فراز آزادی(قاسم کریمی) را از دست دادیم.
تسلیت به خانواده دوستان ورفقا و فعالین چپ وازادیخواه
متاسفانه روز یکشنبه ١٢ سپتامبر ٢٠٢١ فراز آزادی یک انسان بزرگ و مبارزی کمونیست و خستگی ناپذیر بعد از یک دوره جدال سخت با بیماری سرطان درگذشت.
کانال کارگر زندانی زندانی سیاسی ازادبایدگردد وکانال کودکان کاروخیابان درگذشت فراز عزیز را به خانواده گرامی اش؛ به محبوبه عزیز و پویا و آرمین به فعالین چپ وازادیخواه اعضای حزب کمونیست کارگری تسلیت میگویید یاد و خاطره هایش همیشه در نزد ما همیشه عزیز و گرامی و زنده خواهد بود.
انسان بزرگ و پر انرژی از میانمان رفت.

………………….

خسرو از ایران

قاسم عزیز ، عزیز جانم، رفیقم

کلامم از بیان قاصر است. چنان گیج و مبهوتم که نمی دانم با تو چگونه سخن گویم.

خودت میدانی که وقتی برای اولین بار، زمانی که نوجوانی ۱۵ ساله بودم و در شهرمان دیدمت، مجذوبت شدم و این جذبه چنان در اعماق وجودم ریشه دواند که پس از ۱۹ سال به هر سختی و مشقتی بود در تهران پیدایت کردم.

سالهای بودن با تو و محبوبه ی عزیز و مهربان و آرمین و پویا، بدان که از بهترین سالهای تمام زندگی من و همسرم بود، می دانم که این را میدانی.

و بدان که در سالهای دوریت هیچگاه و هیچ ثانیه و لحظه ای مهرت ذره ای در وجودم رنگ نباخت

و اما اینک، تصور اینکه دیگر هرگز تو را نخواهم دید غم سنگینی را بر دلم و بر روح و جانم مستولی کرده است

بدان که با آرمانهایت زندگی خواهم کرد، بدان که آرمانهایت را تا ثانیه ای که خاک در آغوشم کشد لحظه ای ترک نخواهم کرد

بدرود رفیق عزیزم، بدرود بدرود بدرود بدرود بدرود………‌‌……..
خسرو از ایران

……………..

محمد شکوهی: فراز آزادی را از دست دادیم
متاسفانه روز یکشنبه ١٢ سپتامبر ٢٠٢١ فراز آزادی یک انسان بزرگ و مبارزی کمونیست و خستگی ناپذیر بعد از یک دوره جدال سخت با بیماری سرطان درگذشت.
بی نهایت متاسف شدم. باورم نمی شد این بیماری لعنتی به این زودی فراز را از ما بگیرد. سخت است و سخت. درگذشت فراز عزیز را به خانواده گرامی اش؛ به محبوبه عزیز و پویا و آرمین تسلیت میگویم یاد و خاطره هایش همیشه در نزد من یکی که بیش از سه دهه فراز را می شناختم؛ همیشه عزیز و گرامی و زنده خواهد بود. از دست دادن فراز غزیر را به رفقای حزب و دوستدارانش تسلیت می گویم. انسان بزرگ و پر انرژی از میانمان رفت یادش گرامی.

……………..

سایت روزنه: فراز عزیز از بین ما رفت

فراز عزیز انسانی والا، مملو از عشق و جسارت و سادگی از میان ما رفت. چه زود او را از دست دادیم، انتظارش را نداشتیم. او انسان برجسته ای بود که بخش اعظم زندگی اش را وقف مبارزه با جامعه نابرابر و غیرانسانی کرد. او در شرایط بسیار سخت و خطرناک ایران کادری استوار، جسور و دانا بود. مهربانی، پشتکار، دقت و تلاشهای او زبانزد همه کسانی استکه او را می شناسند. او و خانواده اش سالیان زیادی مورد تعقیب و آزار و اذیت اوباشان اسلامی قرار داشتند و مدت کوتاهی بود که مجبور به ترک ایران شده بود.

ما این ضایعه سنگین را به همسرش محبوبه عزیز و پسرانش آرمین و پویا گرامی و همچنین به دوستان و همرزمانش از صمیم قلب تسلیت میگوئیم. یادش همیشه با ما است.

از طرف سایت روزنه امیر توکلی

…………….

یدی محمودی: بدرود فراز عزیز، بدرود

متاسفانه امروز فراز آزادی یک کمونیست پرشور و خستگی ناپذیر از میان ما رفت!!.
فراز کمونیستی بود که دهها سال بی باکانه زیر سلطه رژیم جلادان اسلامی به کار آگاه گرانه در میان مردم کارگر و زحمتکش ایران پرداخت و براستی فعالیت کمونیستی برای فراز مرز نمی شناخت!!.
متاسفانه امروز حزب ما، حزب کمونیست کارگری ایران یکی از کادرهای برجسته خود را از دست داد.
درگذشت نابهنگام فراز عزیز را
به خانواده اش و همه کسانی که این کمونیست خستگی ناپذیر را از دور و نزدیک می شناختند تسلیت می گم و خود را شریک این غم بزرگ می دانم!!.
بدرود فراز عزیز،بدرود

………………..

حسام یوسفی: بدرود قاسم عزیز

این روزها مرگ همه جا را فرا گرفته است. هر روز یک خبر مرگ و اما اکنون خبر مرگ دوستان فرا می‌رسد. باورش سخت است که قاسم (فراز) رفته است. هنوز صدای خنده‌های دلنشینش در گوشم است. هنوز لحظه‌ای اولی که او را سالها پیش در ایران دیدم مقابل چشمانم است و هنوز در ذهنم دارم که چگونه با امید از مبارزه و انقلاب حرف می‌زد. اما اکنون او دیگر در میان نیست و قلب مهربانش برای همیشه از تپش باز ایستاده است.
تسلیت به محبوبه،‌ پویا و آرمین عزیز
بدرود قاسم عزیز

…………..

هژیر علیپور: متاسفانه رفیق فراز آزادی را از دست دادیم.
جنبش کمونیسم کارگری یکی از چهرەهای سیاسی و مبارز خود را از دست داد. رفیق فراز مدت طولانی بود که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم کرد و امروز قلب بزرگش که مالامال از انسانیت و برای رهایی انسانها بود از تپش ایستاد.
درگذشت فراز آزادی را به خانواده عزیزش و به رفاقیش در جنبش کارگری و حزب کمونیست کارگری ایران تسلیت میگویم.
یاد عزیزش گرامی باد!

……………………

لیلی شابانی

در باورم نمی گنجد فردی به عزیزی فراز ( قاسم ) کریمی دیگر در میان ما نیست.
یادش گرامی .
به خانواده عزیزش و به تمامی رفقا و همسنگران اش تسلیت می‌گویم.

……………………..

عبداله اسدی

با ‌کمال تاسف فراز نازنین و دوست داشتنی هم برای همیشه چشم از جهان فرو بست.
برای ماها که شانس سالها دوستی و رفاقت با او را داشتیم، خبر بسیار هولناکی بود. مصیبت وارده را به خانواده عزیزش، محبوبه، پویا، و آرمین و دوستان و رفقایش در حزب کمونیست کارگری ایران تسلیت میگم. فراز دیگر در میان ما نیست اما یاد عزیزش همیشه با ماست و با او عهد و پیمان می بندیم که راه پر افتخار و برابری طلبانه او را با عزم و اراده هرچه مستحکم‌تر برای جامعه ای انسانی و برابر ادامه دهیم.
یاد عزیزش گرامی باد

………………

عطیه نیک نفس: فراز آزادی،آتئیست، رفیق، انسانی آزاده، مبارزی کم نظیر و بسیار فروتن را از دست دادیم.
مردی با قلبی بزرگ که برای آزادی و رهایی بشریت میطپید.
همیشه مبارزه کرد، با رژیم اسلامی و در چندماه اخیر با بیماری سرطان.
بسیار متاسفم که باید شاهد ازدست دادن انسان شریفی چون فراز باشیم.
دیر شناختمش ولی بسیار عمیق و پرمغز.
تسلیت میگویم به خانواده محترمش، دوستان و نزدیکانش، حزب کمونیست کارگری و جامعه آتئیست.
امیدوارم بتوانیم به آرامش برسیم و با ادامه دادن راه فراز یادش را زنده نگه داریم.

………………..

. شمی صلواتی: با تأسف فراوان در کمال ناباوری مطلع شدم
که رفیق نیک نام “فراز کریمی” بر اثر بیماری سرطان امروز در هلند جان باخت، برای بازماندگان آن عزیز آرزوی صبوری می کنم و خودم ‬در غم این عزیز از دست رفته شریک می دانم.. یاد عزیزش گرامی باد…»

……………..

پیمان میرزایی: فراز آزادی را از دست دادیم
متاسفانه روز یکشنبه ١٢ سپتامبر ٢٠٢١ فراز آزادی یک انسان بزرگ و مبارزی کمونیست و خستگی ناپذیر بعد از یک دوره جدال سخت با بیماری سرطان درگذشت.
بی نهایت متاسف شدم. باورم نمی شد این بیماری لعنتی به این زودی فراز را از ما بگیرد. سخت است و سخت. درگذشت فراز عزیز را به خانواده گرامی اش؛ به محبوبه عزیز و پویا و آرمین تسلیت میگویم یاد و خاطره هایش همیشه در نزد من یکی که بیش از سه دهه فراز را می شناختم؛ همیشه عزیز و گرامی و زنده خواهد بود. از دست دادن فراز غزیر را به رفقای حزب و دوستدارانش تسلیت می گویم. انسان بزرگ و پر انرژی از میانمان رفت یادش گرامی.

…………………….

بهرام سروش

امروز انسان نازنین و بزرگی را از دست دادیم. از صمیم قلب به خانواده عزیز فراز تسلیت می گویم، در غم و دردشان عمیقا شریکم و در فکرشان هستم. فراز عزیز از یاد هیچ کس نخواهد رفت.


Today we lost a wonderful, great human being. I offer my condolences to his dear family. I deeply share their grief and pain and my thoughts are with them. Our dear Faraz will not be forgotten.

…………….

رضا رشیدی

گرامی باد یاد قاسم کریمی( فراز آزادی) از رهبری حزب کمونیست کارگری
متاسفانه جنبش کمونیستی و طبقه کارگر یکی از اعضا و فعالین پر تلاش و خستگی ناپذیرش را از دست داد.
یاد عزیزش گرامی باد

برای فراز آزادی( قاسم کریمی)

برای اندوه کوهها
ابر می‌گرید،مرداب می‌خندد
تنها مردگان لبخند می‌زنند
در روزگاری که تو دیگر نیستی.

جهان ولنگار
زندانهایش را بر پوزه هر دری می‌ساید،
محکومان تاریخ بر گذرگاهها
صوت اعتصاب را چه کسی خواهد زد،
وقتی تو دیگر نیستی.

اینجا ،ناکحا آبادها ،تهران و کردستان، تبریز بی‌دفاع
له میشود زیر چکمه خونین از وحشت
وقتی تو دیگر نیستی.
چه کسی فردا را اعلام می‌کند
در “آشوب” دهشتناک
وقتی تو نیستی.
سنگی بر سینه های شهر بسته اند
آزادی از گذرگاهها،از هر کوچه ای سرک می‌کشد،
راستی آن کیف پر از آزادی را چه کسی خواهد برد؟
وقتی تو دیگر نیستی.
رضا رشیدی
سپتامبر ۲۰۲۱

……………..

آذر پویا

دیشب ستاره ای مرد،
سیارات به سوگ نشستند
اسمان بارید
و ما انبوه غمهایمان را به عزمی راسخ برای ادامه راهت تبدیل کردیم.
فراز عزیز بدرود
محبوبه گرامی، پویا و ارمین عزیز در این روزهای سخت در کنارتان هستیم.

…………..

سیاوش مدرسی: بدرود عمو قاسم!
پرو پیمان و از نزدیک نمیشناختمش، دیداری در کنگره‌ای، ساده و بی‌ریا گفتنش از حضور چپ در اعماق جامعه، اطمینان خاطر او و تردید مستمعین سالها دور افتاده از محیط طبیعیشان، پیدا بود که نبضش کجا میزند! در اعماق جامعه، در محافل کارگری و جمع طرفداران آزادی، برابری و سوسیالیسم، همانجا که سالها مخفیانه و علنی با مردمی سرکرده بود که عاشقانه دوستش داشتند و امروز هرکدام با کوله باری از آموخته‌ها در حسرت از دست دادن عمو قاسم‌شان اشک میریزند و به راهی که او راهنمایش بود عشق میورزند! فراز نفرت از شرایط موجود را به نیروی تغییر وضع موجود تبدیل کرده بود.
همین یکی دو هفته پیش بود که به همت حمید تقوایی دیداری آنلاینی با یاران هر کدام از جغرافیایی را برگزار کرد. همه در حضور عمو قاسم کریمی (فراز آزادی) خاطراتشان را تعریف کردند و عمو با همان نگاه صمیمانه و صدای آرام خاطره را تکمیل میکرد!
یاور و همراهش محبوبه از دائم‌ال‌سفر بودنش از سقز به عسلویه از تبریز به سنندج و خلاصه هرجا که جنبنده عدالت خواهی را پیدا میکرد، میگفت. از کوله پشتی پرش از برنامه یک دنیا‌بهترش از قرارها، قطعنامه‌ها از مطالب و نشریات که همه و همه معنای بسیار عملی و فوری و فوتی برایش داشت! اگر هیچکدام از اینهاها هم نبود درایت اعتراضی و سوسیالیستی او بود که به همه مسائل عزیزانش برسد! از مشکلات مالی تا گرفتاری‌های عاطفی و شخصی فعالین و محافل کارگری!
از خودم میپرسم عمو قاسم و محبوبه پس کی به دو فرزندشان رسیدند که اینطور سالم و پرشروشور قدر دارن محبوبه و فراز هستند و پیگیر راهشان؟
عمو قاسم شاهراه ارتباطی فعالین، محافل سوسیالیستی در اوج تک‌و‌تاخت هارترین نمایندگان سرمایه‌داری اسلامی در ایران بود! عمو قاسم نیرویش را در اتحاد میدید! اتحاد دردمندان و هم طبقه‌ای هایش در اعماق جامعه! در حزبیت و ارجح دانستن مصالح عمومی جنبش بر مصالح شخصی.
خوب میفهمیم که دارد روی آخرین وصیت و رهنمود سیاسیش اصرار میکند و جندین بار تکرار میکند اولویت مصالح جمع است و حزبش که سمبل توان و اتحادمان است و نه فرقه مصلحین و شاغلین حرفه سیاست، و چیزی با همین مضمون و البته با ادبیات خودش.
در آن جلسه تمام این حقایق پنهان از دیدگاه گزمه‌های قرون وسطی‌ای نمایندگان خدا و سرمایه به قول معروف روی دایره ریخته شد و من و حتماً ما بی‌اختیار به‌احترامش از پشت کامپیوتر برخاستیم و ایستادیم.
حقیقت این است که نسل ما چند قرن زیست! نسل ما ممنوع و قاچاق بود هم از طرف مثلا مدرنیست‌هایی مثل ناصرالدین شاه و فتحعلیشاه و رضا شاه و ممدرضا شاه تا آیت الله‌ها و مدرس‌ها و مشروعه‌چی‌هایی مثل آیت الله نوری‌ها و خمینی‌ها و خامنه‌ای و خاتمی‌ها و رئیسی‌ها!
یعنی سه سلسله قاجار و پهلوی و شیعه اثنی عشری! یعنی عصارهای بدبختی، فلاکت، قتل‌عام و دیکتاتوری در تاریخ جامعه ایران. و امروز حکومت نکبت اسلامی عصاره تمام تاریخ رذالت، پستی و کثافت تاریخ این مملکت.
اما حکایت مبارزه آزادیخواهانه با این سلطه‌گران و لمپنها مختص ایران نبود کافی ایست مبارزه در دوران سلطه و تک و تاز نازی‌ها را ببینیم، کافیست مبارزه در اسپانیا، در فلسطین، در روسیه تزاری را بخوانیم!
آهان کتاب نینا ثابت رحمان را و حال و حکایت و نوع فعالیت اجتماعی بلشویکها را!
نه لازم نیست! میتوان زندگی فراز (عمو قاسم) را ورق بزنیم چند صد سال جلوتر از ثابت رحمان و کتاب نینایش، جنبش سوسیالیستی و فرازها را میبینی، پر تجربه‌تر، توانا و پر تحرک‌تر کمر راست کرده و با درایت راه دشوار ساختن دنیای بهتر را محکم‌تر به پیش میتازند.
فراز جان عطیه شاگرد جوانت که عزم جزم کرده بود که از زبان خودت خاطرات را ضبط کند امروز با بغض برایم نوشت: “فراز رفت!” و نتوانست حرفی بزند جز لعنت فرستادن به سرنوشتی که تو را از او گرفته بود. عطیه و عطیه‌ها حاصل تلاش تو و توها هستند.
تو رفتی عزیز اما ماندگاری دروجود نسل جوانی که آینده‌اش را در همت، توان و صلابت مبارزاتی تو میبیند!
اما با این همه پنهان نمیکنم که سخت دلم گرفته است و با بغض میگویم:
بدرود فراز فراموش ناشدنی آشنای قدیمی و تازه، تو جز جدایی ناپذیر زندگی درونی و اجتماعی تک‌تک آشنایان دور و نزدیکت و همه ما هستی و فصلی از تاریخ مبارزاه کمونیستی در دوران کثیف و سیاه نکبت اسلامی!
بدرور نازنین!

……………

ایرج رضایی: چه سخت هست عزیزی را به گورستان خاطرها سپردن
چند ساعت پیش خبر از دست دادن رفیق قاسم (فراز آزادی) یار و همراهمان در حزب کمونیست کارگری و همرزم ام در کمیته آذربایجان حزب کمونیست گارکری را شنیدم . چند ساعت اول گیج شدم با وجود اینکه وضیعت پیشروی سرطانش را دنبال میکردم و می‌دانست ام که این سرطان لعنتی تصمیم دارد قاسم را از ما بگیرد ولی باز باوراش برایم سخت هست . هر چقدر از فراز بگوییم کم گفته ایم. رفقای زیادی در سوک اش از او نوشتند من چیز زیادی به آن شاید نتوانم اضافه کنم ولی در یک جمله رفیق فدا کار ، صمیمی، با قلبی پر از عشق به زندگی و انسانها ، محکم و استوار به استواری کوه و مهربان و دوست داشتنی را از دست دادیم . ما یک کمونیست پرشور که قلب اش برای خوشبختی انسانها میتپید را از دست دادیم . به تمام دوستان و آشنایان اش ، به همرزمان اش در حزب کمونیست کارگری ، به خانواده گرامی اش محبوبه و پویا و آرمین و به جامعه ایران که خوشبختی مردم اش آرزوی فراز بود تسلیت میگم
…………..

عباس کیقبادی آذر: یاد عزیزش گرامی باد.
فراز آزادی(قاسم کریمی) را از دست دادیم
متاسفانه روز یکشنبه ١٢ سپتامبر ٢٠٢١ فراز آزادی یک انسان بزرگ و مبارزی کمونیست و خستگی ناپذیر بعد از یک دوره جدال سخت با بیماری سرطان درگذشت.
بی نهایت متاسف شدم. باورم نمی شد این بیماری لعنتی به این زودی فراز را از ما بگیرد. سخت است و سخت. غم و اندوه بزرگی گرفته ام و……
درگذشت فراز عزیز را به خانواده گرامی اش؛ به محبوبه عزیز و پویا و آرمین تسلیت میگویم یاد و خاطره هایش همیشه در نزد من همیشه عزیز و گرامی و زنده خواهد بود. از دست دادن فراز غزیر را به رفقای حزب و دوستدارانش تسلیت می گویم. انسان بزرگ و پر انرژی از میانمان رفت یادش گرامی.

…………..

محسن ابراهیمی: فراز عزیزمان را برای همیشه از دست دادیم!
امروز انسانی را از دست دادیم که در طول تمام زندگیش برای رهایی همنوعانش از ستم و نابرابری، برای اینکه همه آزاد باشند، همه برابر باشند، همه امنیت داشته باشند، همه رفاه داشته باشند مبارزه کرد. مبارزه ای خستگی ناپذیر. واقعا خستگی ناپذیر.
فراز عزیز، علاوه بر آرمانهای انسانیش، برای من یک همرزم و همکار 24 ساعته در کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری هم بود که با شور و شوق و اشتیاق تمام و واقعا خستگی ناپذیر کار می کرد.
قلب فراز عزیز امروز از حرکت باز ایستاد. چه روز غم انگیزی است!
یاد فراز عزیزمان برای همیشه گرامی باد!
………………..

محمد آسنگران: قاسم کریمی عزیز هم از میان ما رفت
زندگی، مبارزه با نابرابری، زندان و کار و جنگ با سرطان و بلاخره مرگ
قاسم که در مقاطع مختلف زمانی به اسم کریم و فراز هم در میان ما معروف بود دیروز زندگی را بدرود گفت و رفت.
قاسم از نسل ٥٧ همراه نسل دهه شصت و یار دهه هفتادیها و بلاخره همراه و همرزم مبارزین دهه های بعد تا به امروز، زندگی را با تمام سختیها و خوشیهایش بدرود گفت. دیروز هنگامیکه با خانواده ام در ایران حرف میزدم و پدر پیرم را احوالپرسی میکردم، مینا ناگهان به سراغم آمد و گفت قاسم هم رفت بیا خبر مرگش را منتشر کردن. من بدون اراده و توان تفکرخشکم زد و ماندم بدون حرف و حدیث از پدر و برادرو… عذرخواهی کردم و تلفنم را بستم.
گفتم مینا دیدی قرار بود همین امروز او را ملاقات کنیم و نشد!!
روی مبل دراز کشیدم و با مرور خاطرات گذشته خوابم برد. سیستم دفاعی بدن من چنین است هنگامیکه سختی و غم سنگین به سراغم می آید انگار مغزم قفل میکند و بدون اراده به خواب میروم. اکنون ساعت پنج صبح است و بیدار شدم. از روی مبل بلند شده و به سراغ کامپیوتر آمده ام.
اما هنوز از شوک این خبر رها نشده ام. قاسم کریمی (فراز آزادی) مهربان، صبور و یار و یاور کارگران و مردم زجر کشیده، همسرش محبوبه و فرزندانش پویا و آرمین و همه ما را تنها گذاشت و رفت. تصور میکنم اکنون از سختیها رها شده است. اما او زندگی پر افتخاری داشت. بیش از حد توانش برای این دنیا زحمت کشید و در مقابل ظلم و ستم از خود مایه گذاشت.
بیماری سرطان واقعا بیرحم است. در همین مدت کوتاه گذشته چند عزیز از یاران ما را گرفت و ما را از وجود آنها محروم کرد. بهروزمهرآبادی، نازنین برومند فریده آرمان و بلاخره فراز آزادی عزیز، قبلتر علی مرادی و قبلترها منصور حکمت و…. آیا این سرنوشت غمگین که این چنین یاران ما یکی بعد از دیگری قربانی این بیماری لعنتی بشوند حق ما است؟ نمیدانم تصور نمیکنم عدالتی در این داستان باشد. قلم از بیان این همه بیرحمی و درد و غم قاصر است.
فقط میتوانم بگویم رفقای عزیز و یاران و بستگان قاسم، محبوبه نازنین و پویا و آرمین گرامی دوستتان دارم و با شما همدردم.
یاد عزیز قاسم را با ادامه راهش گرامی بداریم.
………………..

حسن صالحی: قاسم کریمی عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران از میان ما رفت!
با غم و اندوهی فراوان مطلع شدم که قاسم کریمی ( فراز آزادی) عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری و یکی از فعالین سرشناس کمونیست روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۱ در اثر بیماری سرطان درگذشت.
بسیاری این کمونیست قدیمی را به نام عمو قاسم می شناختند، کسی که شهرهای محتلف ایران را در می نوردید تا به تبلیغ و ترویج آرمانهای رهائی بخش کمونیسم بپردازد و رشته های اتحاد و یگانگی را در میان جوانان و فعالین کارگری و اجتماعی مستحکم تر کند. او با خصوصیات انسانی و دوست داشتنی اش قلب های بسیاری را تسخیر می کرد و از همین رو همه که او را می شناختند عمیقا دوستش داشتند.
او بعد از سالها فعالیت مستمر و پر خطر در ایران و از جمله در مناطق نفت خیز جنوب مجبور به ترک ایران شد و در کشور هلند منزل کرد. متاسفانه مدتی پیش او به بیماری سرطان مبتلا شد و نهایتا این بیماری مهلک وی را از پای در آورد. خبر درگذشت وی با شوک و ناباوری دوستان و همراهانش روبرو گردید. او همچون صیادی که همیشه به دریا امید بسته است همواره به آینده ای بهتر امیدوار بود و در همه جا ساختن این جامعه نو انسانی را با اتکا به نیروی کارگران و محرومان به همگان نوید می داد.
درگذشت قاسم کریمی این فعال کمونیست جنبش طبقه کارگر و عضو رهبری حزب را قبل از هر چیز به اعضای خانواده وی، همسرش محبوبه و فرزندانش پویا و آرمین و همچنین همه اعضا و دوستداران حزب و همه فعالین کارگری و کارگران ایران از صمیم قلب تسلیت می گویم. پیمان می بندیم که تحقق آرمانها و اهدافی که قاسم کریمی عزیز برایش مبارزه می کرد را با جدیت پیگیری کنیم .
یاد قاسم کریمی همیشه زنده و گرامی است.

……………………………

مصطفی عبدی

دوست و رفیق گرامی از کدام کارهای انسانی تو بگویم، کاغذ و جوهر فقط کفایت گوشه ایی از فعالیت و مبارزه تو را کفایت می کند. من خیلی خیلی خلاصه وار از تو میگویم، جاه جای شهرو روستاهای ایران بخصوص شهر و روستاهای کردستان همه و همه بیانگر فعالیت های بیدریغ تو نمایان است، تو می توانستی همراه خانواده ات خیلی ایدال زندگی بکنید. اما تو آزادی و برابری طلبی را انتخاب کردی تو راه رهایی انسانها را سرمشق زندگی خود قرار دادید.
محفلهایی را که سازمان داده اید.
چشم انتظار دیدار دوباره تورا دارند.
مرگ زود هنگام حق تو نبود رفیق عزیز هرچند این اواخر که با مریضی لاعلاجی که داشتی مبارزه میکردی و میگفتی من نگران نیستم از زندگیم کارهایی که لازم بوده را آنطوری که شایستگی آن را نسبت به حزبم و طبقه کارگر و زحمت کش ایران داشته ام انجام داده ام.
بله دوست گرامی کارو فعالیتهای شبانه روزی که در تشکیل و سازماندهی فعالین انجام میداید. باعث گردیده تا بثمر رسیدن هدف اصلی که همانا نابودی ژیم های فاشیستی ، دیکتاتوری چه اسلامی و سرمایه داری باشد. و بجاش بنا نهادن یک حکومت انسانی “عاری” از هر نوع تبعیض و نابرابری و تحقیر و برگرداندن اختیارات به انسان است، ادامه پیدا کند.
رفیق عزیز و گرامی راهت تا تحقق یافتن آرمان و آرزو هایت ادامه دارد.
محافل و دست پروردهای تو در اکثر نقاط کشور اهداف و باورهای که در آنها نهادینه کرده اید را هیچوقت فراموش نمیکنند. و هرکدام فراز آزادی آینده هستند.
نوشتن در مورد فعالیتهای سیاسی اجتماعی قاسم کریمی (فراز آزادی)
ماه و شاید سالها طول بکشد.
فعالیت و خوشخدمتیها قاسم یک روز ، یک ماه و یکسال نبوده؟
تاریخ مبارزاتی قاسم کریمی بر میگرده به دوران دیکتاتوری پهلوی
از آن زمان تابحال این انسان مبارز برای رهایی طبقه کارگر و زحمت کش ایران از قید و بندهای ضد انسانی دیکتاتوری پهلوی و رژیم کثیف جمهوری اسلامی لحظه ای غافل نبوده و مدام آسایش خود و خانواده اش را صلب نابرابریهای دوران نمود.
چون به خود و اهدافش باور داشت،
قاسم همیشه میگفت سخت و دشوار است اما شدنی است، باید نیروی کافی برای روز موعود آماده و آموزش بدیم.
مرگ زود هنگامت را به خانواده ات محبوبه پویا ، آرمین ، اطرافیان و همه انسانهای آزادیخواه و برابری طلب تسلیت میگوئیم و آرزوی صبر وشکیبای برای بازماندگان داریم،
رفیق مبارز یاد و خاطراتت گرامی باد

…………………

Asrin Oubejji: یادعمو قاسم خوش سخن ام گرامی.
این عکس رو برام فرستاد تا پیوست نوشته ام کنم. عمو قاسم جان! باور کن نوشتم! داشتم ویرایشش میکردم. این گونه نوشته بودمش: هرکسی چیزی برای افتخار کردن در زندگیش دارد. افتخارات زندگی من شناخت و حضور انسان های شریف و منحصر بفرد است. زمانی که نام این افراد برده می‌شود، چنان با سربلندی و افتخار از آنان می‌گویم که هجوم خون گرم و سرخ را به صورت احساس میکنم. این بار میخواهم از عمو قاسم برایتان بگویم. به گمانم سال هفتاد و نه بود که در یک عروسی و به واسطه ی دوستانی مشترک با عمو قاسم آشنا شدم. عمو قاسم آرام و خوش سخن با خنده ی زیبائی که او را خونگرم و به دل نزدیک می‌کرد، آشنا شدم. گپی زدیم، گفتیم و شنیدیم تا متوجه شدم که او از اعضای حزب کمونیست کارگری است. اولین دیدار در آن عروسی و در آن سال‌های دور شد رفاقتی تا به امروز.

دیدار بعدی مان چندماه بعد شد بهمراه محبوب زندگیش محبوبه و دو پسرش که میزبان ما شدند. چیزی که مرا مجذوب خود کرد در دیدار دوم توجه، احترام و عشق محبوبه و عمو قاسم بود. آنها بسیار زیبا بودند کنار هم، دلهره های که برای هم داشتن، حواسی که بهم داشتن زیبا بود. آنها همچنان با آن احساس های زیبا کنار هم هستند. هربار عمو قاسم می‌آمد من رختخوابی برایش آماده میکردم تا بتوانند چند ساعتی بخوابد. عمو قاسم بیشتر از عسلویه سفرش را به ما ختم میداد و بعد پیش محبوب اش برمی‌گشت. ” یک دنیای بهتر” را او به من داد. تصمیم گرفتیم در سفر بعدی تعداد زیادی برای پخش در اختیارم بگذارد. سفر بعد با تعداد زیادی ” دنیای بهتر” آمد. یک شب با طه آزادی که هم اکنون ساکن آلمان است، دست به پخش زدیم. به فخره گفتم با طه قدمی میزنیم. طه از دوستان خانوادگی ماست. عمو قاسم از سقز تا تهران تا سوئد با جمع های مختلف کنار هم می‌آمدیم. خوب بیاد دارم یکبار که مهمان من و جمیل بود آنهم در آخرین روزهای زندگی مشترک من و جمیل بهم گفت: دیگر مثل جمیل پیدا نمیکنی، حیف نیست! نرو! باور کن پشیمان میشوی. بهم میگفت: سوفیا دختر تو معلومه چه دختری در آینده بشود. باوجود دست پخت بی نظیر محبوبه هربار که مهمان من میشد میگفت این بار چه غذای خوشمزه ی پختی!؟ عمو قاسم از شهرهای کردستان تا عسلویه، از تبریز تا اصفهان و تهران تا شمال دنیای بهتر” را در اختیار نسل‌های مختلف گذاشت. چرا انسان های شریف و عزیزم را یک به یک از دست میدهم! این غیرمنصفانه ترین داستان زندگی است.

عموقاسم تا همیشه آوای صدا و لحن خوش ات،خنده ی دلنشیند را از یاد نمی‌برم. کارهای مخفی سیاسی که باهم انجام دادیم. آخرین ملاقات حضوری که داشتیم بعد از سال ها در مالمو که با تعجب جمعی دوستان حاظر در پلنوم همراه بود را هرگز از یاد نمی برم. من چقدر مغرورم از آشنای ات، از هم صحبتی ات، از همرزم بودنمان. چنان عذاب وجدانی دارم از اینکه نوشته ام را الان به اتمام رساندم. متاسفانه بخاطر امنیت خیلی از رفقای مشترکمان من کوتاه از داستان های رفاقتی خودم و عمو قاسم نوشتم. به احترامت یک دقیقه سکوت میکنم و تمام خاطراتمان را از جلوی چشمانم میگذرانم و در قلبم یادت را همیشه گرامی میدارم

……………….

شیوا محبوبی

قلب یک انسان بزرگ از طپش ایستاد. رفیق عزیزمان قاسم کریمی ( فراز آزادی) را از دست دادیم. فراز کسی بود که تمام زندگیش را وقف مبارزه برای یک دنیای انسانی کرد. رفیقی صمیمی و دوست داشتنی بود و هرگز فراموش نمیشود. چقدر رفتنش غم انگیز است. از صمیم قلب به خانواده فراز و دوستانش، تسلیت میگم. یاد عزیزش برای همیشه گرامی

………………

جليل جليلى: فراز عزيز در قلب ما زنده است!

او تمام عمرش را براى يك دنياى بهتر تلاش كرد، دنيايى كه در آن دستاوردهاى علمى بشر نه صرف گسترش سلاحهاى كشتار جمعى بلكه بايد صرف تامين زندگى بهتر براى همه و از جمله صرف گسترش تحقيقات علمى براى درمان امراضى چون سرطان شود كه جان فراز ما را گرفت.

درگذشت فراز عزيز را به يار و همرزم ديرينش محبوبه، به پسرانشان پويا و آرمين، به همه رفقاى حزبى اش و به همه دوستان و آشنايان او از صميم قلب تسليت ميگويم.

ياد عزيزش گرامى باد!

عكس ضميمه در جوار پلنوم كميته مركزى حزب كمونسيت كارگرى در سال ٢٠١٨ گرفته شده است.

………………

رحمان حسین زاده

بسیار متأسفم. یاد عزیزش گرامی، به خانواده‌ و بستگانش و به رفقای حزب کمونیست کارگری ایران تسلیت میگویم.

…………………

حسن رحمان پناه

بسیار متاسفم. به خانواده و رفقایش در حزب کمونیست کارگری ایران تسلیت میگویم.

…………………….

پروین معاذی. نسان نودینیان

اولین بار در کلن با فراز آشنا ودیداری کوتاه داشتم. همراه محمد آسنگران بود. معرفی او توسط آسنگران کوتاه بود. کریم. گفت فراز و قاسم. با فراز رابطه گرم و نزدیک داشتم. یک دلیل این رابطه گرم آشنایی فراز با مسائل سیاسی ـ اجتماعی کردستان بود. قلب مهربان فراز دیگر نمیزند. او را ازدست دادیم. اما مبارزه تا رسیدن به آرمان های انسانی و برابری طلبی او را ادامه میدهیم. یاد عزیزش گرامی باد..
ما همراه با محبوبه عزیز دو فرزند عزیز و صمیمی او پویا و آرمین یار عزیزی را از دست دادیم.
………………….

شایسته طاهرخانی

تسلیت به حزب کمونیست کارگری و خانواده محترمش.

…………….

محمود وطنی

به خانواده اش به شما و همه رفقایش در حزب کمونیست کارگری ایران تسلیت میگویم.

……………….

کاظم نیکخواه: فراز آزادی را هم از دست دادیم
متاسفانه روز یکشنه این هفته رفیق عزیزمان فراز آزادی (قاسم کریمی) بعد از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری مهلک سرطان، درگذشت و ما را تنها گذاشت. فراز یکی از فعالین قدیمی مدافع آزادی و جامعه انسانی و ضد استثمار بود و در مناطق مختلف کشور روابط گسترده و دوستداران زیادی در میان کارگران و مردم جامعه داشت. او عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران و زندانی سیاسی سابق در حکومت اسلامی بود و از مدتی پیش به دلیل تهدیدات امنیتی به خارج از کشور کوچ کرده بود و در کشور هلند زندگی میکرد. او متاسفانه بعد از مهاجرت به خارج فرصت نکرد که نفسی بکشد و استراحتی کند و بیماری مهلک سرطان سراغش آمد و خیلی زود جان عزیز او را گرفت. بزرگترین آرزوی او این بود که سرنگونی حکومت اسلامی را ببیند اما متاسفانه آرزویش متحقق نشد اما فضای اجتماعی و سیاسی جامعه و جنبش گسترده سرنگونی که فراز خود نقش موثری در ایجاد آن داشته است بدون تردید به دوران سیاه حاکمیت این حکومت منفور پایان خواهد داد. جان باختن فراز آزادی را به محبوبه همسرش و به آرمین و پویا و همچنین همه رفقای حزب کمونیست کارگری و دوستدارانش تسلیت میگویم. از دست دادن فراز برای تک تک ما غم انگیز و تاسف بار است و جایش همیشه خالی خواهد بود. یادش گرامی است.

………………….

کیا صبری: تسلیت!

یاد فرازآزادی نازنین در قلب همه رفقایش زنده است! به خانواده عزیز، یارانش و حزب کمونیست کارگری تسلیت می گویم. جنبش کمونیسم کارگری متاسفانه (عمو قاسم) یکی از یاران قدیمی و دلسوز خود راخیلی زود به دلیل بیماری سرطان در کشور هلند از دست داد.

یاد عزیزش گرامی باد!

……………………

فاتح بهرامی

رفیق قاسم کریمی (فراز آزادی)، انسان دوست داشتنی و مبارز کمونیستی که زندگیش را وقف رهائی انسانها کرد از میان ما رفت. درگذشت فراز عزیز را به محبوبه گرامی و آرمین و پویا عزیز و همه دوستان و آشنایان او تسلیت میگویم. یاد فراز عزیز گرامی باد.
………………..


اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …