مانتوی بالای زانو ممنوع شد. جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد 

امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی رژیم به ایرنا گفته است:” مانتوی بالای زانو ممنوع است. دستورالعمل پوشاک بانوان ابلاغ شده که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است / جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.”

وی در ادامه گفته است:” امروز آسیب های اجتماعی کشور در حوزه عفاف و حجاب بسیار جدی شده است و به همین دلیل دولت در نخستین گام در حل این مشکلات پوشش اسلامی و ایرانی کارکنانش را در دستور کار قرار داده است تا الگو سازی کند.وی از ابلاغ دستورالعمل پوشاک بانوان از طراحی گرفته تا تولید، توزیع و ویترین چینی خبر داد و افزود : اکنون یک قانون مشخص و واحد وجود دارد که طبق آن مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.

امامی با اعلام این که برنامه شورای فرهنگ عمومی ساماندهی جامع عرصه های تغییرات فرهنگی است ، گفت : پهنه هایی چون لباس، حجاب، اسباب بازی، زبان و هویت در این ساماندهی مدنظر است. وی اثرگذاری در حل مشکلات بد پوششی و بی حجابی را به مراتب بیشتر از برخورد دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم نیز به این رویکرد شورای فرهنگ عمومی کشور قایل است ، البته برخورد انتظامی با فوق ناهنجاری اجتماعی به خصوص در مقوله عفاف و حجاب که برهنگی را ترویج می کنند، ضروری تین و انجام نیز می شود. تعیین رنگ سبز به عنوان رنگ سال جاری نیز از برنامه های شورای فرهنگ عمومی است که با استقبال مواجه شده است. از انتخاب

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …