محبوبه رضایی: کارگاه قنادی زندان بوشهر، سناریویی از پیش نوشته شده برای اخذ اعترافات اجباری از سپیده بود!

محبوبه رضایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بوشهر که دوران حبس دو سال و شش ماهه خود را می‌گذراند، طی یادداشتی کوتاه خطاب به مردم ایران بر صحت نوشته‌ی اخیر #سپیدهقلیان درباره وضعیت اسفبار زندان بوشهر، شهادت داده است و علاوه بر آن‌که موارد دیگری از آزار، تهدید و شکنجه را برشمرده، بر سناریوی اعتراف اجباری سپیده قلیان نزد رئیس امور زندان‌ها شهادت داده است.
متن یادداشت محبوبه رضایی به شرح زیر است:


«سلام به مردم ایران!
این نامه شهادتنامه من، محبوبه رضایی زندانی بند نسوان زندان مرکزی بوشهر است!
من شهادت می‌دهم که بخاطر عشق به ایران، وطنم، فرهنگ و تمدنم ،به اتهام مضحک “وطن‌فروشی” در شکنجه‌گاه آخرالزمانیِ زندان مرکزی بوشهر تحت شکنجه‌ام.
من شهادت می‌دهم به دلیل مشکلات مالی از طرف مسئولین اندرزگاه زندان مرکزی بوشهر پیشنهاد صیغه موقت با مردان متمول بند مالی زندان را دریافت کردم.
من شهادت می‌دهم خواهر عزیزتر از جانم، سپیده قلیان را در جلو چشمانمان تهدید به قتل و تجاوز می‌کردند و هرگاه که واکنشی نشان می‌دادیم ما هم تهدید می‌شدیم.
شهادت می‌دهم حضور رئیس کل زندان‌ها در کارگاه قنادی زندان بوشهر، که با خون جگر زندانیان برپا شده بود، سناریویی از پیش نوشته شده برای اخذ اعترافات اجباری از سپیده بود!
شهادت می‌دهم بارها تمام موارد ارعاب، شکنجه، تهدید، تعرض و تجاوز به مسئولین اطلاع داده شد و آنها ضمن تایید “وضعیت اسفناک زندان مرکزی بوشهر” و قول پیگیری، هرگز پیگیری نکردند!
من شهادت می‌دهم، آنچنان که همیار و همرزمم نوید افکاری شهادت داد، اینجا انسانهای بیگناهی که با تمام توانشان در حال تلاش و جنگیدنند در معرض نابودی هستند!”.

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …