مدیران راه آهن در واکنش به کارزار جمع آوری امضا، امضاکنندگان را تهدید به اخراج، بازخواست و شکایت کرده اند

ایلنا، پس از راه اندازی کارزار برکناری سیدمیعاد صالحی (مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران) در نیمه اسفندماه سال گذشته، توسط تعدادی از پرسنل این مجموعه، مدیریت این شرکت تصمیم به برخورد با این اقدام را گرفته است. 

حامد بیدی (مدیر  پلتفرم کارزار) در حساب شبکه اجتماعی «ایکس» خود ادعا کرده است: «مدیران این شرکت (راه آهن) همچنان با اخراج و بازخواست و شکایت از پرسنل امضاکننده سعی دارند بر این موج بزرگ اعتراض صنفی سرپوش بگذارند».

با انتشار این کارزار که در آن قید شده بود: «جمعی از پرسنل راه آهن جمهوری اسلامی ایران درخواست می‌نماییم هرچه سریعتر نسبت به تغییر مدیرعامل راه آهن که هیچگونه آشنایی با راه‌آهن ندارند و با تصمیمات بدون کارشناسی باعث رکود در راه‌آهن شده و به طبع آن معشیت و رفاهی پرسنل نیز به پایین‌ترین سطح خودش در سال‌های اخیر رسیده، اقدام نمایید.» برخی رسانه‌ها این کارزار را با آغاز آن روی بستر پلتفرم «کارزار. نت» پوشش خبری دادند. 

شواهد حاکی از این است که کارکنانی وجود دارند که نسبت به نحوه مدیریت جدید مجموعه راه آهن اعتراض دارند و اعتراض خود را به یک شیوه غیرتنش‌زا در یک بستر مجازی بروز دادند.

پس از گذشت مدتی و جمع آوری حدود ۵ هزار امضاء، مدیریت این مجموعه از سایت و پلتفرم «کارزار» به جرم «تهیه کارزار جمع آوری امضای تقلبی» با عنوان مجرمانه «جعل اینترنتی» و «ساخت کلید و یا تهیه وسیله‌ای برای ارتکاب جرم» از مدیریت این پلتفرم شکایت کرد. با تنظیم این شکایت، دادسرای جرایم رسانه‌ای و رایانه‌ای (شعبه ۳۱) در تهران به تاریخ پنجم اردیبهشت ماه رای منع تعقیب را (به علت فقدان ارائه ادله کافی اثبات اتهام از سوی وکلای راه آهن) برای مدیر پایگاه و پلتفرم اینترنتی «کارزار» صادر کرد. 

مدیر مجموعه کارزار نیز در پاسخ به این اقدام مجموعه رجا، توضیحی درباره‌ عدم امکان فنی جعل امضاء را در این پلتفرم ارائه داد و اقدام به جعل امضای غیر را باتوجه به اتکای امضای افراد به شماره تلفن همراه و کد ملی مشخص، ناممکن خواند. وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کارزار «درخواست برکناری مدیر عامل راه آهن» که در مدت زمان کوتاهی ۵۳۸۰ امضا پایش ثبت شده است، جزء کارزارهای با کیفیت پلتفرم بوده و علیرغم تلاش برخی افراد جهت ثبت امضاهای غیرواقعی با هدف زیرسؤال بردن آن، صحت امضای حدود ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین به طور قطع می‌توان گفت که حداقل تعداد ۴۷۸۸ امضا کاملا واقعی، و توسط شهروندان مختلف از طریق دستگاه‌های مختلف ثبت شده است». 

حامد بیدی (مدیر بستر مجازی و پلتفرم کارزار) در حساب شبکه اجتماعی «ایکس» خود ادعا کرده است: «مدیران این شرکت (راه آهن) همچنان با اخراج و بازخواست و شکایت از پرسنل امضاکننده سعی دارند بر این موج بزرگ اعتراض صنفی سرپوش بگذارند». 

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …