مرگ 15 نفر بر اثر مسمومیت با قارچ سمی. 800 نفر مسموم

فارس،مجتبی خالدی  سخنگوی اورژانس حکو مت گفت:‌ تا ساعت ۱۸ امروز مجموع مراجعان به اورژانس بر اثر مسمومیت با قارچ سمی به ۱۰۱۷ نفر رسیده که ۱۱۶ تن در بیمارستان بستری هستند.

وی در خصوص آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان‌های کشور توضیح داد: تا ساعت 18 عصر امروز 1017 نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 116 نفر در بیمارستان بستری و متأسفانه 15 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت‌ها را به خود اختصاص داده است و هفت نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده‌اند.خالدی افزود: از تعداد 15 فوتی 7 نفر مربوط به کرمانشاه،3 نفر لرستان، 3 نفر کردستان و 2 نفر مربوط به آذربایجان غربی هستند.

محمدمهدی گویا  رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر: مسمومیت‌های با قارچ سمی صرفا با قارچ های وحشی خودرو بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی گویا در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه ۸۰۰ نفر مسمومیت با قارچ سمی داشته ایم، گفت: مسمومیت با قارچ‌ها صرفا با قارچ وحشی خودرو بوده است و ارتباطی با قارچ‌های خوراکی تایید شده در فروشگاه‌ها ندارد.

 این بیماری در ۳ مرحله ایجاد می‌شود، مرحله اول علائم از ۶ ساعت تا ۳ روز بعد از مصرف نمایان می‌شود که در این مرحله، افراد علائمی نظیر تهوع، دل درد یا اسهال خواهند داشت.

اکثر مبتلایان مرحله اول خوب می‌شوند، اما در برخی افراد پس از ۴ روز علائم زردی و اختلالات کبد بروز می‌کند و این افراد حتما باید بستری شوند.گویا با بیان اینکه دسته سوم افرادی هستند که پس از ۴ روز کبدشان از کار می‌افتد، افزود: تا امروز ۱۱ نفر فوت کرده و ۲۳۰ نفر بستری شده اند و ۳ نفر پیوند کبد داشته اند.

****

گزارشایسنا:مهرداد علی بخشی مدیر کل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که در روزهای اخیر ۱۱ نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده اند.

وی رباره آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با قارچ در کشور اظهارکرد: تاکنون جسد ۱۱ تن که با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده‌اند برای بررسی و تحقیقات بیشتر به مراکز پزشکی قانونی منتقل شده است که از این تعداد هفت تن مرد و چهار تن نیز زن هستند.

وی با بیان اینکه این افراد در استان‌های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: تا کنون موردی از مرگ به دلیل مسمومیت با قارچ سمی در تهران به پزشکی قانونی ارجاع نشده است.

علی بخشی با اشاره به گزارش‌های واصله از وزارت بهداشت اظهارکرد: محل تهیه و مصرف این قارچ‌ها در بیشتر موارد دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی‌های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله‌ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه‌های روستایی بوده است و از این رو لازم است که شهروندان حتما قارچ را از فروشگاه‌های معتبر و به شکل بسته بندی و استاندارد تهیه کنند.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …