مسمومیت ده‌ها نفر از مردم دزفول در خیابان

BBC-Farci

در جنوب غربی ایران در شهر دزفول، ده‌ها نفر از شهروندان که در خیابان بودند، دچار مشکل تنفسی و مسمومیت شده و به بیمارستان منتقل شد‌ه‌اند.

فرمانداری دزفول در استان خوزستان، دلیل حادثه را مسمومیت ناگهانی بر اثر نشت گاز کلر در فضای شهر اعلام کرده و گفته یک نفر به قصد سرقت، شیر سیلندر گاز را دستکاری کرده بوده است.

به گفته رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان، تا کنون دست‌کم ۴۰۰ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. بیشتر این افراد سرپایی درمان شده و حدود ۳۰ نفر بستری شده‌اند.

مقام‌های محلی به مردم گفته‌اند که آلودگی گاز مهار شده است اما اگر شهروندان دچار تنگی نفس هستند، به بیمارستان مراجعه کنند.

پایگاه خبری دزآوان در خوزستان بامداد امروز یکشنبه، ۲۲ مرداد، گزارش داده که پلیس، نیروهای امدادی و آتش‌نشانی راه‌های منتهی به جاده ساحلی را بسته و برخی از خانه‌های نزدیک محل را تخلیه کرده‌اند.

به گفته این سایت خبری، مراکز خدمات درمانی شهر دزفول بعد از حادثه شب گذشته در حالت آماده‌باش بوده‌اند.

حادثه ساعت نه و بیست دقیقه شنبه شب به اورژانس دزفول در شمال استان خوزستان، گزارش شده است.

حبیب‌الله آصفی، فرماندار دزفول به خبرگزاری مهر گفته که گاز کلر از سه سیلندر موجود در انباری منطقه کاشفیه نشت کرده و عوامل انسانی در این حادثه مقصر بوده‌اند. به گفته او، یک سیلندر گاز به طور کامل تخلیه شده و دو سیلندر دیگر هم باید خارج شود.

فرماندار دزفول گفته است: طبق بررسی اولیه این حادثه به علت دستکاری یک فرد جهت سرقت شیر سیلندر گاز کلر در انبار تاسیسات شرکت سهامی آبیاری قدیم دزفول واقع در محدوده رودبند رخ داده است.

دزخبر، یکی دیگر از پایگاه‌های خبری دزفول هم به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهر نوشته که شماری از آتش‌نشانان و دو نفر از مسئولان حاضر در محل حادثه جزو افرادی هستند که در بیمارستان بستری شده‌اند.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …