اعتراضات معلمان خرید خدمت، کارگران سیمان، تظاهرات مردم اراک و خبری دیگر

امروز چهارشنبه ۲۷ دیماه جمعی از آموزگاران خرید خدمتی در اعتراض به وضع بد معیشتی و بلاتکلیفی شغلی در برابر وزارت آموزش و پرورش، تجمع و اعتراض کردند.

در این روز همچنین گروهی از کارگران متقاضی مسکن ملی مقابل ساختمان سازمان مسکن و شهرسازی زنجان تجمع کردند. اعتراض این کارگران به بلاتکلیفی در تحویل آپارتمانهایی‌ است که قرار بوده دولت دوساله تحویل دهد و تعویق بیش از دو سال از موعد اعلام شده تحویل آنها و افزایش میزان پرداختی کارگران در  هر دوره بابت این واحدها خشم کارگران را دامن زده است.

روز گذشته ۲۶ دیماه کارگران کارخانه سیمان در کنگان در بوشهر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزد خود و سطح نازل حقوقها تجمع و اعتراض کردند.

اعتراضات علیه آلودگی هوا بخاطر سوخت خطرناک مازوت توسط نیروگاه شازند ادامه دارد. روز گذشته جمعیت بزرگی از این مردم به خاطر این وضع در شهر اراک به خیابان آمدند و با راهپیمایی و  با در دست داشتن نوشته‌هایی از قبیل “مازوت‌سوزی جنایته، سکوت کردن خیانته”، دست به  اعتراض زدند. این سومین اعتراض مردم ساکن اراک در اعتراض به مازوت‌سوزی در هفته‌های اخیر بوده است. حضور زنان در این حرکت اعتراضی چشمگیر بود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ دی ۱۴۰۲،  ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴

فیلم از اینجا

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …