ناو آمریکایی چند پهپاد حوثی‌های یمن را در دریای سرخ رهگیری و منهدم کرد

سنتکام٬ می‌گوید٬ ناوشکن توماس هادنر آمریکا بامداد پنجشنبه دوم آذرماه در دریای سرخ، چند پهپاد انفجاری شبه نظامیان حوثی‌ مورد حمایت ایران را رهگیری و منهدم کرد.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این پهپادها از منطقه تحت کنترل شبه نظامیان حوثی در یمن به پرواز درآمده بودند.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد، ناوشکن توماس هادنر در حال گشت‌زنی در دریای سرخ این پهپادها را هدف قرار داده و در این درگیری به این ناو آمریکایی و خدمه آن آسیبی وارد نشده است.

پیشتر نیز ناوشکن کلاس «آرلی برک» آمریکا چهارشنبه ۲۴ آبان یک فروند پهپاد حوثی‌های یمن را بر فراز دریای سرخ سرنگون کرده بود.

شبه‌نظامیان حوثی از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، در حمایت از این گروه اقدام به حملات موشکی و پهپادی به اسرائیل کرده است، اما همه آنها رهگیری و منهدم شده‌اند.

در همین زمینه جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری اقدام حوثی‌ها در ربودن یک کشتی تجاری در دریای سرخ را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» خواند و افزود که ایران در این زمینه «همدست» حوثی‌ها است.

یحیی سریع، سخنگوی انصارالله روز ۲۸ آبان در کانال تلگرامی خود تهدید کرده بود به هر کشتی متعلق به شرکت‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که توسط شرکت‌های اسرائیلی اداره می‌شوند یا با پرچم اسرائیل تردد می‌کنند، حمله خواهند کرد.

این مقام شبه نظامیان حوثی، از همه کشورها خواست شهروندان خود را که جزو خدمه چنین کشتی‌هایی هستند، فرابخوانند در غیر این صورت برای انصارالله «هدف مشروع» تلقی خواهند شد.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …