نماینده‌ مجلسی که مرکز همسریابی دارد! در مرکز زیر نظرم، از ۵۰۰ ازدواج فقط ۱ مورد منجر به طلاق شد

امیرحسین بانکی‌پور فرد» رئیس کمیسیون مشترک طرح “جوانی جمعیت و حمایت از خانواده” در مجلس می گوید:”در یکی از مراکز همسریابی که زیر نظرم تشکیل شده بود، نزدیک به ۵۰۰ ازدواج صورت گرفت که تنها یکی از این ازدواج‌ها منجر به طلاق شد.”

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارتباط مراکز همسریابی با “قانون جوانی جمعیت”گفته: در قانون جوانی جمعیت این مراکز نیز پیش بینی شده است. قبلا مدام می‌گفتند مراکز همسریابی غیرقانونی است و مسیر قانونی نیز برای آن تعریف نشده بود. به همین دلیل در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده یکی از موارد مورد نظر، ایجاد مراکز قانونی همسریابی است. امروز شیوه‌های قدیمی که برای امر ازدواج در خانواده‌ها مرسوم بود و واسطه‌هایی برای ازدواج وجود داشت، در شهرهای بزرگ دیگر پاسخگو نیست و نیاز داریم در شهرها، مراکز مورد اعتماد مردم در راستای ازدواج ایجاد شود که به صورت خانواده محور عمل کنند. به دلیل همین تحولات زندگی در شهرهای بزرگ، مراکز همسریابی که مورد اعتماد مردم و از سویی خانواده محور و  مشاور محور باشند، به عنوان یک نیاز شناسایی شده و در قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، راه‌اندازی این مراکز را پیش بینی کردند تا فعالیت‌های آن‌ها رسما صورت بگیرد. 

مجوزهای این مراکز همسریابی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر می‌شود و احراز آن را سازمان تبلیغات اسلامی برعهده دارد. تعدادی از این مراکز همسریابی مجوزهای خود را گرفته‌اند و برنامه اصلی این است که مورد اعتماد جامعه، مردم و خانواده‌ها واقع شوند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز همسریابی تا به حال مورد اطمینان و استقبال جوانان واقع شده است،می گوید:” بله، اتفاقا در یکی از این مراکز همسریابی که در اختیارم قرار داشت و زیر نظرم تشکیل شده بود، نزدیک به ۵۰۰ ازدواج صورت گرفت که تنها یکی از این ازدواج‌ها منجر به طلاق شد. نکته مهم اینجاست که برای به نتیجه رسیدن اهداف مورد نظر، این مراکز باید خانواده محور باشند. جوانان و خانواده‌ها در این مراکز اطلاعات لازم را پر می‌کنند و در واقع مرکز، خانواده‌ها را با یکدیگر آشنا می‌کند و بقیه مراحل ازدواج به سبک سنتی پیش می‌رود. بنابراین مراکز همسریابی خانواده‌هایی که متناسب هستند را به یکدیگر معرفی می‌کند”. رویداد 24

رونمایی از پلتفرم همسریابی با حضور قالیباف رئیس مجلس

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …