طرفداران مقتدی صدر وارد پارلمان در منطقه سبز بغداد شدند 

یورونیوز،حامیان مقتدی صدر، روحانی با نفوذ شیعه عراق روز چهارشنبه ۲۷ ژوئیه (پنجم مرداد) وارد پارلمان در منطقه سبز که مقر موسسات دولتی و سفارت‌خانه‌ها در بغداد است شدند و علیه ایران شعار دادند. آن‌ها نسبت به معرفی «محمد شیاع سودانی» به‌عنوان نامزد نخست وزیری این کشور معترض هستند.

بسیاری از معترضان در پارلمان عراق روی میزها راه می‌رفتند و پرچم عراق را تکان می‌دادند. در زمان حضور معترضان هیچ نماینده‌ای در پارلمان نبود. طبق گزارش آسوشیتدپرس تنها نیروهای امنیتی داخل ساختمان بودند که به نظر می‌رسید بدون سختگیری اجازه ورود به معترضان را دادند.

یک مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت که تظاهرکنندگان پس از ورود به منطقه سبز سعی کردند به سمت پارلمان حرکت کنند اما پلیس برای ممانعت از پیشروی آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد. اما در نهایت معترضان توانستند با عبور از موانع وارد صحن پارلمان شوند. 

طبق گزارش آسوشیتدپرس، پلیس ضد شورش نیز برای عقب راندن تظاهرکنندگان از خودروهای آب‌پاش استفاده کرد.

محمد سودانی، نامزد ائتلاف «چارچوب هماهنگی شیعی»، ائتلافی به رهبری احزاب شیعه مورد حمایت ایران و متحدانش است. تظاهرکنندگان در اعتراض به معرفی سودانی شعار سر دادند.

نیروهای ضد شورش مقابل دروازه‌های اصلی تجمع کرده بودند اما برخی از معترضان در اطراف دو ورودی منطقه سبز با بالا رفتن از دیوارهای سیمانی شعار دادند: «سودانی، بیرون!» 

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …