هشدار بنت به گروسی برای مقابله با احتمال دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی

نفتالی بنت، نخست ‌وزیر اسرائیل، روز جمعه، ۱۳ خرداد، به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌‍‌المللی انرژی اتمی، گفت که اسرائیل «مسیر دیپلماتیک برای مقابله با احتمال دستیابی ایران به سلاح اتمی را ترجیح می‌دهد اما در صورتی که جامعه بین‌المللی نتواند در مدت زمان مناسب به این هدف برسد، خود علیه ایران اقدام خواهد کرد».

بنت افزود: حق ما برای «دفاع از خود» و اقدام برای «متوقف کردن برنامه اتمی ایران» محفوظ است.به نوشته وب‌سایت خبری وای‌نت، نخست ‌وزیر اسرائیل بر «عمق خطر ادامه پیشرفت ایران در مسیر دستیابی به جنگ‌افزار هسته‌ای همزمان با گمراه کردن جامعه جهانی با ارائه اطلاعات نادرست و دروغ» تاکید کرد.

گروسی در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شامگاه ۱۲ خرداد برای دیدار و گفت‌وگو با نفتالی بنت و سایر مقامات ارشد اسرائیلی، به این کشور رفت و ظهر جمعه ۱۳ خرداد به وین بازگشت.

پیشاپیش نشست پیش روی شورای حکام، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه تازه را تنظیم کرده‌اند که از ایران می‌خواهد با آژانس همکاری کند.در همین حال کاخ سفید روز ۱۲ خرداد اعلام کرد که دولت جو بایدن از این اقدام سه کشور اروپایی در شورای حکام حمایت خواهد کرد.

نفتالی بنت به رافائل گروسی گفت که اهمیت دارد که شورای حکام آژانس، به عنوان «یک نهاد حرفه‌ای، بی‌طرف و مستقل» «پیامی روشن به ایران بدهد». از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …