تجمع فعالان حقوق زنان در بغداد در پی قتل یک زن جوان به دست پدرش

گروهی از فعالان حقوق زنان در عراق امروز در تظاهراتی در شهر بغداد خواهان قانونی برای مقابله با خشونت خانگی شدند.تجمع زنان چند روز پس از کشته شدن یک زن جوان عراقی به دست پدرش بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه «طیبه العلی» بلاگر معروف عراقی که در یوتیوب هم فعال بود روز ۳۱ ژانویه در حالیکه در خواب بود به دست پدرش خفه شد و جان باخت.

مرگ این زن جوان که در شهر دیوانیه در استان قادسیه عراق رخ داد موجی از تاثر و خشم را در عراق به دنبال داشت و نگرانی‌ها از نبود قوانین کافی برای مقابله با خشونت علیه زنان به ویژه خشونت خانگی و آنچه که به قتل ناموسی شهرت دارد بالا گرفت.پدر این دختر بعدا بازداشت و در اداره پلیس به قتل دخترش اعتراف کرد.

امروز نیروهای امنیتی عراق مانع تجمع زنان در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق شدند و زنان معترض به جای آن در خیابانی که به این ساختمان منتهی می‌شد جمع شدند.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «کشتن زنان را متوقف کنید»، «ما قوانینی می‌خواهیم که از زنان محافظت کند، به ویژه قوانینی علیه خشونت خانگی»یکی از زنان حاضر در تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما اینجا آمدیم تا به موضوع قتل طیبه و همه آنهای دیگر اعتراض کنیم. چه کسی قربانی بعدی خواهد بود؟»

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …