هیلی: ناقضان حقوق بشر نباید عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل باشند

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در سی و پنجمین جلسه عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو سوئیس گفت «ناقضان حقوق بشر نباید عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل باشند.»

خانم هیلی گفت قطعنامه های این شورا می تواند به کسانی که برای دمکراسی، عدالت و حقو بشر امید دهد.وی تاکید کرد که اعضای شورا باید به جامعه مدنی اجازه فعالیت بیشتری دهند.وی افزود جایی برای تبعیض علیه زنان وجود ندارد.

آمریکا همچنین خواستار اصلاح این شورا و رفع «موضع‌ ضداسرائیلی مزمن» این شورا شد.نیکی هیلی گفت: «ایالات متحده به دقت این شورا و مشارکت ما در آن را در دست بررسی دارد. ما در برخی حوزه‌ها نیاز به کار بسیار می‌بینیم.»

پیش از سخنان نیکی هیلی در شورای حقوق بشر سازمان ملل برخی رسانه‌ها و دیپلمات‌ها گفته بودند که ممکن است نماینده آمریکا از امکان خروج از این شورا بگوید.

نیکی هیلی به‌تازگی انتقاد از این شورا را شدت بخشیده است. وی در یادداشتی که هفته گذشته در روزنامه واشینگتن پست منتشر شد، گفت برای شورا مشخص خواهد کرد که چه تغییراتی باید انجام شود.

نیکی هیلی با انتقاد از عضویت کشورهایی نظیر کوبا و ونزوئلا در شورای حقوق بشر سازمان ملل، آن را یکی از شکست‌های این شورا دانست.

نیکی هیلی در واشینگتن پست نوشت: «وقتی این شورا بیش از ۷۰ قطعنامه علیه اسرائیل و تنها هفت قطعنامه درباره ایران دارد… یک جای کار به‌شدت ایراد دارد.»

در ماه مه امسال چند سازمان، از جمله فریدم هاوس در نامه‌ای به نیکی هیلی خروج آمریکا از شورای حقوق بشر را برای اسرائیل زیانبار دانستند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …