واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزآل مبهم است

حسین هاشمی رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خواستار مشخص شدن فرآیند واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزآل به بخش خصوصی شد.

ابهامات واگذاری آلومینیوم هرمزگان باید مشخص شود

وی اعلام کرد: واگذاری صنایع زیان ده به بخش خصوصی کار مثبتی در دولتها است اما برخی واگذاری ها با ابهاماتی روبرو است. مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل یکی از صنایع پر ابهام است. باید روند و فرآیند واگذاری برای مردم تشریح شود.

واگذاری ها با هدف بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال کشور انجام می شود، اما در واگذاری آلومینیوم شاهد اخراج بیش از ۶۲۰ کارگر این مجتمع هستیم. اگر این روند بدون توجیه قابل قبولی ادامه یابد ضربه شدیدی هم به اقتصاد و هم به روند ایجاد اشتغال در کشور وارد می شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی سواحل نشینان هرمزگانی اشتغال ندارند و پالایشگاه بندرعباس از ۹ هزار کارکنان تنها ۶۰۰ هرمزگانی و نیروگاه بندرعباس در استخدامی خود اکثراً از بیرون استان نیرو جذب می‌کند، جوانان آن برای امرار و معاش باید چه کنند.

وی در خصوص موضوع مازاد درآمدهای استان هرمزگان، افزود: هرساله این موضوع به مردم استان فشار وارد می‌کند و درحالی‌که هرمزگان در تأمین بودجه در بین شش استان برتر کشور قرار دارد اما از لحاظ تخصیص اعتبار در بین استان‌های انتهای جدول قرار دارد و برای هرمزگانی که بار کشور را بر دوش می‌کشد این امر شایسته نیست. هرمزگان به عنوان یک استان مرزی در جنوب کشور به دلیل نواقص در گمرکات و عدم نظارت صحیح مرزهای قانونی و غیرقانونی کشور شاهد وردو و خروج قاچاق در استان هستیم.مهر

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …