وضعیت پرونده یورش شبانه ماموران شهرداری به کارواش دریا و ضرب وشتم کارگران

بیش از یکسال از یورش شبانه ماموران شهرداری به کارواش دریا در سعادت آباد می گذرد اما دادگاه هنوز در حال بررسی ابعاد ماجرا است./ پیرهادی: دادگاه هنوز در حال بررسی است

به گزارش تیترشهر: ماجرای کارواش دریا بهمن سال 94 رخ داد و فیلم های این حادثه در خبرگزاری ها منتشر گردید. در این حادثه ماموران شهرداری شبانه به کارواشی در سعادت آباد یورش بردند.

بعد از درگیری های ایجاد شده شهردار منطقه 2 استعفا داد اما شهردار تهران حتی حاضر به عذرخواهی نیز نشد و در صحبت های حق به جانب رسانه ها را مقصر معرفی کرد و حتی مدعی شد که کارگران کارواش به ماموران شهرداری حمله ور شده اند.

در این زمینه در آخرین اظهارات محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به آخرین اطلاعات کارواش دریا در سعادت آباد، گفت: در خصوص این پرونده نظر خود را به دادگاه دادیم و مراحل رسیدگی به این پرونده در دادگاه در حال بررسی است.

ماجرا چه بود؟

این کارواش متعلق به مسجد قدس سعادت آباد است. یکی از کارکنان در شرح ماجرا گفت:ساعت یک نیمه شب، داخل کارواش بودم که نگهبان تماس گرفت و گفت مأموران شهرداری برای پلمب محل آمده اند. خواستم در صورت داشتن حکم وارد شوند که ناگهان عده زیادی حمله کردند.

یک ماشین آجر مقابل کارواش بود و مأموران شهرداری با سنگ به ما حمله کردند. کارگران که آنها را از خواب بیدار کرده بودم، از ترس در جای امن پناه گرفتند. یکی دیگر از کارکنان کارواش گفت:من وقتی با حادثه مواجه شدم با پلیس تماس گرفتم، اما دیدم که مأموران پلیس هم در محل حضور دارند ولی مانع حمله مأموران نمی شوند.

همان لحظه یکی از مأموران شهرداری به من حمله کرد که یکی از دنده هایم شکست. او با قمه ضربه ای هم به سرم زد که زخمی شدم. بعد یک میلیون و 250 هزار تومان پولی را که در جیب داشتم، سرقت کرد. آنها گاز اشک آور، باتوم و چاقو داشتند. حالا هم نمی دانم باید از چه کسی شکایت کنم.

خادم مسجد هم در شرح ماجرا گفت:وقتی صدای مشاجره بلند شد، خودم را به کارواش رساندم که ناگهان یکی از مأموران شهرداری ضربه ای به من زد که سرم زخمی شد. من مأموران شهرداری را با لباس فرم و خودروهایی که آرم شهرداری داشت، دیدم.

واکنش شهرداری به حمله شبانه ماموران شهرداری

اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در واکنش به این خبر گفت:رفتار مأموران شهرداری بدون تدبیر بود و قرار است گروهی حادثه اتفاق افتاده را بررسی کنند. وی درباره اختلاف گفت:پرونده به سال 84 مربوط می شود که شهردار سابق تهران دستور داده بود 3 هزار متر زمین مجاور به مسجد تعلق گیرد، اما هیچ گاه سند این زمین به مسجد منتقل نشده بود، همچنین مقرر شده بود تا تعیین تکلیف نهایی، مسجد از این زمین استفاده کند.

بعد از این مذاکرات شهرداری زمین را برای تهاتر به شرکت های دیگری واگذار کرد، اما مسجد همچنان از این زمین به عنوان یک ملک وقف شده استفاده می کرد. وی درباره رفتار مأموران شهرداری گفت:رفتار مأموران شهرداری تهران بدون تدبیر بود. وقتی این مسائل ابعاد اجتماعی پیدا می کند به ویژه زمانی که پای یک مسجد در میان است، باید عاقلانه تر عمل شود.

روایت حامیان شهردار از ماجرای کارواش دریا

ماجرای کارواش دریا اما از یک اخطار آغاز شد.اولین اخطار به هیات امنای محترم مسجد درتاریخ 31/6/94 و آخرین اخطار در تاریخ 14/11/94 در جهت تعطیلی و جمع آوری کارواش توسط ناحیه 1شهرداری منطقه 2داده شده است. علاوه بر این یک مرحله تعطیل سازی در آذرماه ازطریق قراردادن نیوجرسی و جلوگیری از تردد انجام شده که با وساطت اعضای محترم شورا دال بر حل موضوع، رفع تعطیلی شده است .

ماجرای کارواش سعادت آباد از پانزده بهمن ماه سال جاری بعد از بی توجهی به نامه نگاری های متعدد وارد مرحله اجرایی شد که 4نفر از مسئولین اجرای احکام ناحیه جهت رسیدگی به اخطارها متعدد برای وضعیت زمین کارواش به محل مراجعه می کنند که با مقاومت و حمله سی نفر از افرادی مواجه می شوند که ادعا می کنند از کارکنان کارواش هستند در این درگیریها به جرثقیل شهرداری هم تا حدود زیادی خسارت وارد می شود که این ماجرا با عقب نشینی نیروهایی شهرداری به پایان می رسد.

اما دو روز بعد یعنی روز هفدهم بهمن ماه سال جاری نیروهای شهرداری به همراه نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور در محل با هدف پایان دادن به تصرف غیر قانونی زمین و پلمپ محل وارد عملیات شدند که با حمله یک گروه چهل نفر مواجه شدند که از چماق و سنگ و سلاح های مختلف استفاده می کردند، با مجروح و زخمی شدن نیروهای شهرداری آتش احساسات میان دو طرف دعوا بالا گرفت و فیلم هایی از این زد و خورد ها که توسط دوربین های مسجد که در اطراف محل کاشته شده بود به طور گزیده در اختیار خبرگزاری ها قرار گرفت و در شبکه های اجتماعی پخش شد که حامل تمامی اتفاقات نبود و بخش اول ماجرا در این فیلم ها حذف شده بود.

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …