١٠٠٠ پناهجوی نجات‌یافته وارد ایتالیا شدند. هنوز صدها پناهجو در انتظار نجات در دریای مدیترانه سرگردان هستند.

١٠٠٠ پناهجوی نجات‌یافته وارد ایتالیا شدند. هنوز صدها پناهجو در انتظار نجات در دریای مدیترانه سرگردان هستند.

روز یکشنبه ٢٤ جولای در مدت زمان کوتاهی بیش از هزار پناهجو که توسط گارد ساحلی ایتالیا نجات یافته بودند به مناطق مختلف در جنوب ایتالیا رسیدند. گفته می‌شود هنوز صدها پناهجو در انتظار قایق‌ها و کشتی‌های نجات در دریای مدیترانه سرگردان هستند.ماموران گارد ساحلی جسد پنج تن از سرنشینان قایق را کشف کرده‌اند. بقیه سرنشینان به بندرهای مختلف در جنوب ایتالیا منتقل شده‌اند.

به گزارش “تاگس‌شاو”، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان شامگاه شنبه افزون بر این پناهجویان، ۵۵۰ نفر دیگر با ۱۵ قایق خود را به جزیره لامپدوزا رسانده‌اند.

تشکل نجات موسوم به “دیده‌بان دریا” روز شنبه اعلام کرد، در چند عملیات مختلف در مجموع ۴۰۰ پناهجو را نجات داده است.

مرگ ۹۹۰ پناهجو در مسیر دریای مدیترانه

بر پایه برآورد این نهاد از ابتدای امسال تا کنون دست‌کم ۹۹۰ نفر در این مسیر جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند.یک تشکل امدادی دیگر می‌گوید، ۸۷ سرنشین یک قایق بادی که ظرفیت آن بسیار کمتر از این تعداد بوده را نجات داده است. صدها نجات یافته در حال حاضر در انتظار دریافت مجوز برای پیاده شدن در خشکی هستند.

وزارت کشور ایتالیا می‌گوید، از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۴ هزار نفر از مسیر دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده‌اند و تعداد آنها در قیاس با دوره مشابه در دو سال قبل بسیار افزایش یافته است. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …