رهبر کاتولیک‌های جهان، بخاطر کشتار هزاران کودک از “خدایش” طلب بخشش کرد نه از مردم

بین سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۶۰ بیش از ۱۵۰ هزار کودک که بزور از خانوادهایشان گرفته شده بودند در مدرسه شبانه‌روزی کملوپس و همچنین مدارس تحت کنترل کلیسا کاتولیک در کانادا نگهداری میشدند.

در طول این سالها هزاران کودک در این مدارس بر اثر رفتارهای قرون وسطایی، وحشیانه و آزارهای جنسی کشیشان کشته شدند و در محوطه همان مدارس دفن گردیدند. گورهای دستجمعی کودکان بعد از سالهای طولانی در نواحی مختلف کشف شد و جامعه کانادا را بشدت تحت تاثیر قرار داد.

دولت کانادا سال گذشته رسما اعلام کرد که گور دستجمعی ۲۱۵ کودک را در مدرسه ای به اسم کملوپس کشف کرده است، این مدرسه وابسته به کلیسای کاتولیک بود. بر طبق آمارهای منتشر شده بیش از ۴۵۰۰ دانش آموز در این مدارس کشته شده اند و تاکنون ۱۸۰۰ گور بدون نام که برخی گورهای جمعی بوده اند، شناسایی شده است.

اخیرا پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان برای اولین بار از بروز این فاجعه دردناک معذرتخواهی کرد و از خدایش و نه از مردم طلب بخشش کرد. این فاجعه و کشتار کودکان فقط گوشه کوچکی از جنایات و وحشیگری هایی استکه توسط کلیساها و کشیشان در طول صدها سال بر مردم روا شده است، کلیساها همچون مساجد و نهادهای اسلامیون محل جنایت و تعرض به جامعه هستند.

روزنه

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …