پیام نرگس محمدی و نسرین ستوده درباره مرگ الکسی ناوالنی در زندان

تأکید نسرین ستوده بر مسئولیت زندان در حفظ جان زندانیان در واکنش به مرگ ناوالنی
نسرین ستوده، وکیل سرشناس حقوق بشر در ایران، در واکنش به انتشار خبر مرگ الکسی ناوالنی در زندان بر «مسئولیت زندان در حفظ جان زندانیان» تأکید کرد.

خانم ستوده در پیامی که در شبکه اجتماعی فیس‌بوک منتشر کرد نوشت: «خبرگزاری رسمی تاس، مثل خبرگزاری‌های همه حکومت‌های مستبد در جهان شروع به شبهه‌افکنی در مرگ وی کرد. افت فشار خون، بیهوشی پس از پیاده روی و…. بی‌آنکه به اصلی مسلم مبنی بر مسئولیت زندان در حفظ جان زندانیان اشاره کند.»

او در ادامه نوشت: «بسیاری از ما در ایران در غم از دست دادن مردی هستیم که شخصیت و شجاعت او الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در روسیه و سراسر جهان بود. ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به خانواده ناوالنی و مردم روسیه ابراز می‌کنیم.»

…………………..

پیام نرگس محمدی: دیکتاتورها تلاش می‌کنند در زندان مخالفان خود را سر به نیست کنند
حساب کاربری نرگس محمدی، برنده نوبل صلح و از مخالفان حکومت جمهوری اسلامی، در شبکه ایکس با هشتگ الکسی ناوالنی، نوشت: «دیکتاتورها تلاش می‌کنند مخالفان خود را در زندان سر به نیست کنند، از راه قتل مستقیم یا فراهم آوردن زمینه برای مرگ که آرام‌آرام کار خود را بکند.»

پیام خانم محمدی از زندان همچنین همراه شده است با ویدئویی از او که در آن توضیح می‌دهد که سیاست و برخورد جمهوری اسلامی با مرگ مخالفانش در زندان چیست. او می‌گوید: «این سیستم برای مرگ فرصت و بستر مناسب را فراهم می‌کند.»

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …