پیام همدردی مادران پارک لاله ایران با خانواده داغدار قباخلو!

با تأسف و اندوه فراوان، با خبر شدیم که خانم گلزار قباخلو (مادر حمید قباخلو)، از مادران و خانواده‌های دادخواه خاوران، دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ از میان ما رفتند و این مادر مبارز و دادخواه را دیروز ۱۵ مهر (هفتم اکتبر ۲۰۲۱)، دور از خانه و کاشانه و هم چنین دور از همراهان همیشگی اش مادران و خانواده‌های خاوران، در گورستان Westfriedhop در شهر کلن آلمان به خاک سپردند.

جای بسی تأسف است که این مادر دادخواه چون بسیاری از مادران و خانواده‌های خاوران که سال‌ها برای روشن شدن حقیقت جنایت های حکومت و برای دادخواهی ایستادند و مبارزه کردند، نتوانستند بیش از این تاب بیاورند و جای شان در جنبش دادخواهی ایران بسیار خالی است. مادرانی که علیرغم سرکوب های مداوم حکومت و اذیت و آزار دیگر اعضای خانواده شان،‌ خود به مبارزی علیه ستم تبدیل شدند و سال‌ها پیگیرانه و شجاعانه در جلوی زندان ها و در خاوران ایستادند و درد مشترک را فریاد زدند.

حمید قباخلو متولد ۱۳۴۴ و از چریک های فدایی خلق بود. او را در ۱۷ شهریور ۱۳۶۵ در خیابان پیروزی تهران دستگیر و در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ در زندان اوین پشت درهای بسته اعدام کردند. ساکی از او در ۱۹ آبان ۱۳۶۷ در کمیته زنجان به خانواده تحویل دادند و تهدید کردند که امکان برگزاری مراسم و اطلاع رسانی ندارند، ولی مادر قباخلو علیرغم این تهدیدها آرام ننشست و سکوت نکرد.

ما مادران پارک لاله ایران به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، این غم بزرگ را به خانواده داغدار قباخلو و به مادران و خانواده‌های خاوران تسلیت می‌گوییم و خود را همدرد و شریک غم شان می‌دانیم. بسیار متاسفیم که این مادر مقاوم و مبارز را از دست دادیم، ولی آرزوی سلامتی و پایداری برای بازماندگان این خانواده داغدار و دادخواه را داریم.

امید هر عزیزی که از این جنبش به خاک سپرده می شود، بذرهایش از خاک سر برآورند و جنبش دادخواهی ایران را هر روز قوی‌تر و گسترده‌تر کنند و با همدلی و همراهی با همدیگر بتوانیم به آزادی کشی، ستم، سرکوب، زندان، شکنجه، تبعید، اعدام و هر گونه تبعیض و بی‌عدالتی در ایران پایان دهیم و شاهد آزادی، شادی، عدالت و رفاه اجتماعی باشیم.

یادشان گرامی و بذر دادخواهی شان افشان باد!

مادران پارک لاله ایران

۱۶ مهر ۱۴۰۰/ ۸ اکتبر ۲۰۲۱

www.mpliran.net

اینرا هم بخوانید

گزارشی خواندنی از  یک کارگر تعمیراتی ارکان ثالث از سیرک انتخاباتی حکومت

کارگر کمونیست ۸۳۹ من کارگر ارکان ثالث در یکی از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی در …