پیام کانال کولبران و سوختبران به مناسبت روز جهانی کارگر!

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی کارگر ١٢ اردیبهشت ١٤٠٣ خواهیم رفت که رژیم جنایتکار اسلامی در ابعاد گسترده‌ای در یکسال قبل دست به کشتار کولبران و سوختبران در مرزهای کردستان و بلوچستان و مناطق مختلف در ایران زده است.

یکسال گذشته، سال خونین و کشتار «کولبران» بود.
بر پایه گزارشات درج شده در سازمانهای حقوق بشری در کردستان دست‌ کم ۴۴۴ کولبر کشته و مجروح شده‌اند که از میان این نزدیک به ۴۰ نفر کودکانی هستند که آنها هم از روی اجبار به «کولبری» روی آورده‌اند، که برای بقای خود و همچنین کمک خرج کوچکی از وضعیت فلاکت بار معیشتی خانواده‌هایشان باشند و این‌ها نوجوانان کولبری هستند که اغلب آنان سرپرستی خانواده‌های خود را به عهده دارند.

تعداد آمار منتشر یافته «سوخت بران» که مستقیم و یا غیرمستقیم در اثر شلیک گلوله مزدوران حکومت اسلامی به قتل رسیده یا در سوانح بین جاده‌ای و بهنگام عبور از مرز مجروح شده‌اند بیش از ۱۷۰ سوخت بر عنوان شده است.

با این ارقام و آمار هایی که توسط نهادها و سازمانهای حقوق بشری جمع‌آوری شده، چیزی در حدود نزدیک به هفتصد(۷۰۰) کولبر و سوختبر برای بدست آوردن “یک لقمه نان” در مناطق مرزی کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان کشته و یا مجروح شده‌اند.

این جنایات، یک نسل‌کـُشی آشکار و قتل عمد حکومتی است که در یکسال گذشته علیه این کاسبکاران مرزی، توسط رژیم جنایتکار و آدمکش جمهوری اسلامی انجام شده است.

با توجه به اهمیت روز جهانی کارگر و مخصوصا در ارتباط با کولبران در کردستان و سوختبران در سیستان و بلوچستان، امسال باید خیابان‌های شهرهای کردستان تا بلوچستان و سراسر ایران متحدانه و قدرتمندانه علیه حکومت فقر و فلاکت و بردگی و حکومت آدمکشان اسلامی ، طنین انداز شود.

کانال کولبران و سوختبران همه کارگران، کولبران، و سوختبران و خانواده‌هایشان، خانواده‌های جانباختگان و دادخواهان، خانواده‌های زندانیان سیاسی در سراسر ایران را دعوت می‌کند صفوف خود را متشکل و در کنار هم در روز جهانی کارگر با اتحاد و همبستگی به میدان بیایند و این روز را باشکوه و با قدرت تمام جشن بگیرند.

ما همچنین از کارگران، بازنشستگان، معلمان، پرستاران و دانشجویان در سراسر ایران و دیگر اقشار زحمتکش جامعه انتظار داریم در روز جهانی کارگر، خواست‌ها و مطالبات کولبران و سوختبران که ابتدائی‌ترین آن تامین بیمه بیکاری مکفی و خدمات درمانی و شغل مناسب است و از حقوق لگدمال شده «کولبران و سوختبران» از این قشر محروم که جزو بی‌حقوق‌ترین‌ انسان‌های شریف در ایران هستند، قاطعانه حمایت کنند و در کنار هم یک همبستگی انسانی را به نمایش بگذاریم.

کانال کولبران و سوختبران- کولبران و سوختبران را فرا میخواند در مراسم های روز جهانی کارگر شرکت فعالی داشته باشند. مراسم های روز کارگر را در هر شکل ممکن برگزار کنند. بیانیه و قطعنامه به مناسبت روز جهانی کارگر را دسته جمعی تهیه و خطاب به کارگران در سطح جهانی و کارگران، بارنشستکان، معلمان، پرستاران و دانشجویان، در ایران منتشر کنند.
گرامی باد روز اول ماه مه، روز اتحاد طبقه کارگر در ایران و جهان
زنده باد مبارزه کارگران و همبستگی طبقه کارگر
کانال کولبران و سوختبران
٢٤ فروردین ١٤٠٣ – ۱۲ آپریل ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …