کمیته بین المللی علیه اعدام: یک جنایت دیگر، میلاد زهره وند اعدام شد!

جمهوری اسلامی میلاد زهره وند معترض زندانی را در زندان مرکزی همدان اعدام کرد. حکم اعدام میلاد چندی پیش در دیوان عالی جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفته بود. رژیم از ترس بروز اعتراضات مردمی اعدام این زندانی معترض را بطور مخفیانه انجام داد.

میلاد زهره ‌وند روز ۵ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری به همراه پنج شهروند دیگر از سوی نیروهای سپاه پاسداران در ملایر بازداشت شد. او متهم به قتل یک مامور اطلاعات سپاه به اسم علی نظری شده بود.

به گزارش هه‌نگاو، به رغم اعلام رضایت قطعی خانواده علی نظری، سپاه پاسداران وکالت این خانواده را به دست گرفته و خواستار اجرای حکم اعدام میلاد زهره ‌وند شده بود.

میلاد زهره وند کارگر آسفالت کاری بود و تنها ۲۱ سال سن داشت. فرزند وی در زمانی که او در زندان بود بدنیا آمد. در طول مدتی که میلاد در زندان بود هیچ وکیلی نداشت و زیر شکنجه های مداوم جمهوری اسلامی قرار داشت.

با اعدام میلاد زهره وند شمار معترضینی که به دلیل شرکت در انقلاب زن زندگی اعدام شده اند به هشت نفر رسید. محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمدمهدی کرمی، محمدحسینی، مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی از دیگر معترضینی بودند که متاسفانه بدست رژیم جنایتکار اسلامی اعدام شدند.

ما در کمیته بین المللی علیه اعدام فقدان میلاد زهره وند را به خانواده وی از صمیم قلب تسلیت می گوییم. جمهوری اسلامی با تداوم اعدامها و آدمکشی ها قادر به نجات حکومت درمانده خود نیست. با هر اعدامی از معترضین و مبارزین خشم و اعتراض مردم بیشتر خواهد شد و گریبان رژیم را بیشتر خواهد گرفت. بعد از اعدام میلاد زهره وند اوضاع شهر ملایر یعنی محل تولد میلاد بشدت ملتهب است و نیروهای مسلح حکومتی در اماکن عمومی شهر مستقر شده‌‌اند. و این نشان می دهد که رژیم اسلامی از عواقب جنایاتی که مرتکب می شود چقدر هراسناک است چرا که مردم این جنایات را بی جواب نخواهند گذاشت .

کمیته بین المللی علیه اعدام همگان را به اعتراض علیه اعدام، این جنایت سازمان‌یافته حکومتی فرا می خواند. ما می توانیم با مبارزه متحد خود جمهوری اسلامی را به زانو در آوریم. ننگ و نفرین بر حکومت وحشی جمهوری اسلامی. نه میبخشیم و نه هرگز فراموش می کنیم.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲ آذر ۱۴۰۲-۲۳ نوامبر ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۸:اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه محمدی پیوستند

اتحادیه خدمات عمومی بریتیش کلمبیا در کانادا با ارسال سه نامه اعتراضی به دبیر کل …