کنگره حکومتی و “زنان تاثیر گذار”- آذر پویا

به گزارش ایسنا، کنگره «بانوان تاثیر گذار» برای نخستین باردر۲۷ دی سال جاری، در سطح ملی و ۳۰ دیماه همین سال در سطح بین‌المللی یعنی با شرکت فاطمه کماندوهای دوستدار حکومت اسلامی در کشورهای دیگر برگزار شد. این کنگره بنا به گفته «ایرنا»، به ابتکار ایران و برای مقابله با اخراج جمهوری اسلامی از “کمیسیون مقام زن” سازمان ملل متحد، برگزار شده بود.
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری نیز، هم‌زمان با آغاز این کنگره گفته بود: «موظفیم چهره نامناسبی که از زن ایرانی نشان دادند را اصلاح کنیم». همینطورمجری کنگره در سخنرانی خود «جمیله علم الهدی» همسر ابراهیم رئیسی را «بانوی اول ایران» خواند و گفت بدون تلاش‌های او، این کنگره اصلا برگزار نمی‌شد.وزیر ارشاد جمهوری اسلامی نیز روز جمعه۳۰ دی‌ماه، در کنگره حکومتی «زنان تاثیرگذار»، جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی و دختر احمد علم‌الهدی را «از اندیشمندان کشور» نامید. براستی هم زنان تاثیر گذار حکومت همینها هستند که و مردانش هم امثال رئیسی جلاد و خامنه ای و الله کرم و هکذا!

جمهوری اسلامی تلاش کرد با برگزاری این کنگره و با صرف هزینه ای سربه فلک کشیده از جیب مردم، و با دعوت از ۳۰۰ مهمان از “زنان تاثیر گذار” ازکشورهای دیگر به جهانیان بگوید اخراج ایران از “کمیسیون مقام زن سازمان ملل” و دیگر تحریم ها تاثیری در رابطه ایران با دنیا نداشته و همه چیز نرمال است. نا گفته نماند که شرکت کنندگان در حقیقت همسران روسای سابق، اسبق ویا بانوی اول سابق کشوری بودندو نه فعالین سیاسی اجتماعی محل زیست خود. بدیهی است که زنانهنرمند، ادیب، سینماگر و زنان بنام در عرصه علم به چنین تجمعات مسخره و متعفنی قدم نمیگذارند و از غایبین این کنگره کذایی بودند.
بنا به اخبار منتشر شده در جریان این کنگره به ۷ زن “تاثیرگذار” به هر کدام مبلغ ۲۰ هزار یورو جایزه تعلق گرفته، ولی از میزان تاثیر گذاری انها و علت انتخاب این بانوان چیزی گفته نشده است! به این هزینه ها که از جیب مردم پرداخت میشود، هزینه بلیط،، هزینه سفر تفریحی و اسکان ۳۰۰ نفر بمدت ۳ روز را هم اضافه کنید.
هر چه کوس رسوائی این رژیم منحوس در سرتا سر جهان بیشتر زده میشود مقامات مربوطه بیشتر خود را به خواب خرگوشی میزنند تا وانمود کنند که انگار نه انگار نزدیک به ۴ ماه است دنیا صدای اعتراض و انقلاب مردم ایران را شنیده و دیگر به خزعبلات سران این رژیم ذره ای توجه ندارد.

حالا همه میدانند کهیکی از تاثیر گذارترین زنان ایران زنده یاد مهسا امینی بود که با قتل فجیع اش توسط جانیان اسلامی حاکم،دنیا را متوجه این جامعه کرد و انقلابی را در ایران استارت زد که تاثیرات آن در تمام جهان در آینده نمایان خواهد شد.
یکی دیگر از زنان تاثیرگذار و بسیار محبوب، سپیده قلیان دختر شجاع و بی باکی است که حتی در سیاه چالهای این حکومت نیز ساکت ننشسته و با نوشته هایش اعمال غیر انسانی شان را برملا میکند و صدای زنان بی صدائی است که در اسارت هستند. اسطوره مقاومت زینت جلالیان که بیش از ۱۵ سال است بدون یکروز مرخصی در زندانها و شکنجه گاههای حکومت اسلام بسر میبرد را همه میشناسند و استقامتش را ارج می نهند.
اسامی زیادی را میشود به لیست زنان شجاع، اندیشمند و تاثیرگذار اضافه کرد. زنانی که از جانشان مایه گذاشته و بدون ذره ای کوتاه آمدن در برابر این حکومت منفور برای عدالت و انسانیت بی مهابا جانشفانی میکنند. سکینه محمدی آشتیانی را بخاطر دارید؟ کسی که با اعلام حکم سنگسارش دنیا به پا خاست وبه یمن فعالیتهای شبانه روزی مینا احدی و سایرانسانهای مخالف قتل و اعدام، نه تنها حکم او لغو شد بلکه این مجازات شنیع و غیر انسانی برای همیشه به تاریخ سپرده شد. گوهر عشقی یکی دیگر از زنان تاثیر گذاری است که با فعالیتهای انساندوستانه اش جایزه “حقوق بشر” سال ۲۰۲۲ کانادا و جایزه “ارزش شجاعت”دولت ایتالیا را از آن خود کرد.ویدا موحدها، و صدها زن نخبه ،شجاع و بی باک که یا بدست جلادان حکومت زن ستیز بقتل رسیده اند و یا در زندانهازیر شکنجه قرار دارندانسانهای تائثر گذار واقعی هستند که تاریخ نام آنها را فراموش نخواهد کرد. نیکاها، ساریناها و حدیث ها ازاین نوعند.

در این لیست برای زنان متحجر و مفلوکی که حقارت را با جان و دل پذیرفته اند و به دست دوم بودن و بی حقوقی خود افتخار میکنند جائی نیست. مردم قهرمانانشان را میشناسند و با افتخار از انها تقدیر میکنند.
طبل رسوائی این حکومت و زنان “تاثیر گذارش” دنیا را متوجه خود کرده است و چنین مهمانیهای پر هزینه ای چهره کریه اسلامیش را بزک نخواهد کرد بلکه اسباب جوک و تمسخر همگان خواهد بود.

اینرا هم بخوانید

جهش صعودی تورم با حذف ارز ترجیحی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۴۱ کارگر کارگاهی- حمید دائمی اعلام حذف ارز ترجیحی ۴۸۵ قلم کالا توسط …