گروسی در نشست فصلی شورای حکام:«هیچ پیشرفتی» پس از توافق پارسال با ایران حاصل نشده است

مدیرکل آژانس: «هیچ پیشرفتی» پس از توافق پارسال با ایران حاصل نشده است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت پس از توافقی که در سفر او به ایران در اسفند ۱۴۰۱ حاصل شد، «هیچ پیشرفتی» ایجاد نشده است.

بر اساس آن توافق قرار بود ایران پاسخ‌های «فنی معتبر» درباره یافت شدن اورانیوم در برخی از تاسیسات اعلام نشده به آژانس بدهد و دوربین های نظارتی در برخی از مراکز اتمی این کشور نصب شود.

رافائل گروسی در کنفرانس خبری در وین صحبت می‌کند. امروز شروع نشست فصلی شورای حکام آژانس است و آقای گروسی پس از افتتاح این نشست، در کنفرانس خبری شرکت کرده است.

گروسی: ماموریت من نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران است

رافائل گروسی در پاسخ به سوال کسری ناجی خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی گفت درباره همکاری ایران با آژانس ضرورتا خوشبین نیست اما ماموریت او نظارت بر برنامه اتمی ایران و حل‌وفصل اختلافات در مذاکرات دیپلماتیک است.

آقای گروسی گفت ایران پاسخ‌هایی در ارتباط یافت شدن ذرات اوارنیوم در برخی از مکان‌های از پیش اعلام نشده به آژانس داده اما این جواب‌ها به معنی پذیرش و بسته شدن موضوع نیست و باید با سایر اطلاعاتی که آژانس از برنامه اتمی ایران دارد تطابق داشته باشد.

مدیرکل آژانس امروز در نشست افتتاحیه شورای حکام هم گفته بود «مسائل پادمانی باقیمانده» باید حل و فصل شوند تا «آژانس در موقعیتی باشد که تضمین کند برنامه هسته‌ای ایران منحصراً اهداف صلح‌آمیز دارد».

موضوع یافت شدن اورانیوم در تورقوزآباد و ورامین حل نشده است

رافائل گروسی در کنفرانس خبری پس از شروع نشست فصلی شورای حکام گفت موضوع یافت شدن اورانیوم در برخی از مراکز اعلام نشده ایران هنوز حل نشده باقی مانده است:

«ایران باید توضیحات فنی معتبری را برای یافت شدن ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در ورامین و تورقوزآباد به آژانس ارائه کند و آژانس را از مکان یا مکان‌های فعلی هسته‌ای مرتبط یا تجهیزات آلوده به اورانیوم مطلع کند.»

ایران پیشتر مدعی شده بود پاسخ آژانس در این باره را داده و «موضوع در آژانس بسته شده است».

اینرا هم بخوانید

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای …