گزارشات رسانه ها از شوی”تحلیف ترامپ” به عنوان رئیس جمهورآمریکا!

رسانه های “جهان آزاد” سرمایه داری و دولت آمریکا با راه اندازی یک شوی نمایشی، ترامپ را به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی می کردند.بی بی سی تیتر زد:”ترامپ گفت این لحظه‌ای است که به مردم آمریکا تعلق دارد.”رادیو آمریکاتیتر زد::دونالد ترامپ سوگند خورد… و….

همزمان با این مراسم حکومتی، اما تظاهراتهای مخالفان ترامپ هم ادامه دارد. هزاران نفر در آمریکا و در شهرهای مختلف در خیابان هستند. روز شنبه 21 ژانویه در واشنگتن تظاهرات صدهزار نفری برپا خواهد شد. در سایر شهرهای جهان هم اعتراضات به انتخاب ترامپ و ترامپیسم ادامه دارد. ترامپ محصول گندیدگی جامعه سرمایه داری آمیخته با  تعلقات پروتکشیونیستی، ناسیونالیسم و راسیسم می باشد.بحران سرمایه داری و تضادهای آشکار این نظام عمیق تر از آن است که ترامپ”ناخدای نجات” کشتی به گل نشسته این نظام باشد. محمد شکوهی

برخی از گزارشات و لینک رسانه ها که این شوی دولت آمریکا را لحظه به لحظه پخش می کنند، ضمیمه است

بی بی سی:ترامپ گفت این لحظه‌ای است که به مردم آمریکا تعلق دارد.او گفت مهم نیست که چه حزبی قدرت را در اختیار دارد، بلکه مهم این است که مردم حاکم باشند.ترامپ گفت روز آغاز ریاست جمهوری اش به عنوان روزی در یادها خواهد ماند که مردم آمریکا “دوباره” بر سرنوشت خود حاکم می‌شوند. رویترز گزارش می‌دهد که با خوشبینی در بازار سهام در آمریکا شاخص‌های این بازار رشد کرده است.وعده ترامپ برای کاهش مالیات و افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های آمریکا را از دلایل این خوشبینی می‌دانند.

http://www.bbc.com/persian/live/institutional-38691954

http://ir.voanews.com/a/us-inauguration-/3684543.html

ترامپ:«مشاغل، ثروت، و رویاها را به آمریکا بازمی گردانم.»

گزارش رادیوفردا

ترامپ: تا اخرین نفسی که در جان دارم برای شما خواهم جنگید و پشت شما را هم هرگز خالی نخواهم کرد

http://www.radiofarda.com/a/f7-trump-inauguration-live-blog/28246667.html

اینرا هم بخوانید

انجمن قلم آمریکا از نویسندگان جهان خواست از سپیده رشنو و نویسندگان زندانی سخن بگویند

انجمن قلم آمریکا با انتشار متنی به‌قلم سپیده رشنو، نویسندهٔ معترض به حجاب اجباری، با …